Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-28, 21:03
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Mindre all inclusive

Ny regjering og endelig er det en som ser at all inclusiv ødelegger økonomien for lokalbefolkningen flere steder


http://www.dagbladet.no/2015/01/28/t...nomi/37403626/
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-28, 21:21
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Mindre all inclusive

Det är bra att de nu drar in så mycket de kan på turismen.
På tiden tycker jag. Lokalnäringen tjänar inte på konceptet AI. Desutom så har mycket land sålts iväg till komplexen, att bygga på och på det sättet gått förlorat för allmänheten.
Men jag är ändå lite orolig att detta får en hel del nationaliteter att sluta åka till Grekland. Engelsmän och ryssar t.ex. Förhoppningsvis inte. Förhoppningsvis blir det så som man får
förmoda att Tsiporas tänkt. Turisterna kommer istället att åka som "vanliga" turister och boka de lokala små pensionaten och äta på tavernorna ute på "byn".
Appropå dra in mer pengar på turistnäringen så kan vi nog förvänta oss en hel del höjningar vi med. Bl.a så skulle VAT- skatten höjas på hotell och pensionat stod det i gårdagens Mail online (tror jag det var).Och så hoppas jag att man nu slutar pruta på hotellpriser och annat. Tycker det är lustigt att så många förfärar sig över fattigdomen i landet, att man inte betalar skatt osv. När och OM man själv samtidigt prutar ned priserna på hotellrummen. En hel del dubbelmoral där? Om man nu väljer att göra det ena så bör man kanske låta bli att göra det andra åtminstone.

Nog skulle det underlätta att betala skatt om folk betalar fullt pris för de tjänster de får levererade.


Lustigt fenomen för jag vet ju att vi alla bryr oss om Grekland.

Senast redigerad av Thira den 2015-01-28 klockan 21:50.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-28, 22:53
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Mindre all inclusive

Men Thira vad har du hämtat de uppgifterna ifrån, alltså att folk prutar på pris på boenden i Grekland?

Så upplever inte jag det, men jag har iofs inte frågat alla!
Personligen har jag aldrig känt behov av att behöva pruta, då jag som ensam nyttjar ett boende oftast fått ett bra pris direkt när jag frågar, som jag aldrig skulle drömma om att pruta på!
Som du säger man bör inte pruta på boenden i Grekland, då priserna redan är låga i jämförelse med tex Sverige.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-28, 22:55
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 119
Standard Sv: Mindre all inclusive

Jag åker hellre Finlandsfärja i 14 dagar med smörgåsbord och skärgårdsfrukost än åker en vecka på AI.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-28, 23:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 763
Standard Sv: Mindre all inclusive

AI är nog bra om förtjänsterna hamnar lokalt och inte i Ryssland. Idag gör det tyvärr inte det.
Tänk om det funnits rättvisemärkt AI, då jag kan ha förståelse att vissa vill åka så.

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-29, 08:32
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 193
Standard Sv: Mindre all inclusive

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
AI är nog bra om förtjänsterna hamnar lokalt och inte i Ryssland. Idag gör det tyvärr inte det.
Tänk om det funnits rättvisemärkt AI, då jag kan ha förståelse att vissa vill åka så.
Jo, så tänker jag också. Om AI-hotellen inte vore fullt så stora, fula schabrak, om de ägdes av greker, om de anställda var greker som fick löner de kunde leva på och maten lagades av grekiska råvaror...

Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT