Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-02-20, 10:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Gamla fotspår eller vända på klacken ?

Ja, visst säger vi OFTA att NÄSTA år så ska huvudsemestern INTE gå till Grekland....Allra helst efter förra sommarens värmechock på Symi med 35-40 grader i 2 veckor! DÅ bestämde vi oss för att vi var nog mätta på Grekland för ett par år framåt.....Sen kom tanken att man MÅSTE ju inte ha sommarsemester i Grekland?? Dags att uppleva andra delar av året så är det ju inte så varmt... Eftersom jag är lärare så blir det ju loven då och då återstår ju jul/nyår och påsk!! Då är ju maken också ledig! Så nu blev det en vecka mellan jul o nyår i Aten...SUVERÄNT och med svenskt försommarväder!! Påsklovet är vi på Kreta...andra veckan i april, vilket garanterat ger en behaglig temperatur....Fast BADA ska vi oavsett väder!!! Blommorna på Kreta vill jag se så solsemester med bad blir det inte!... Så var det då sommarsemestern som INTE skulle tillbringas i Grekland...Korsika, Kroatien, Italien bilresa till Portugal ???? Alternativen blev så många...så vi funderar vidare ett år till.....för jag hittade billiga flygstolar till Aten i juli t o r...så det blir en vända till....BUSSLUFF!! Premiär!!
Jag menar..Man är väl inte sämre än man kan ändra sig???? Jag har redan glömt hur varmt det var i somras....

Lissi- som varit i MÅNGA andra länder också!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:23.