![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För er som inte vet är Readly en prenumerationstjänst på tidningar. Fungerar ungefär som Netflix och Spotify. Man betalar 99 kr i månaden och får då läsa en faslig massa tidningar i surfplattan.
Jag har inte testat tjänsten, och jag har inte läst tidningar på min iPad. Är det någon som har erfarenhet av Readly, eller att läsa tidningar (ej dagstidningar) i sin surfplatta? Läs mer om Readly här. |
|
||||
|
||||
![]()
Hade inte hört talas om det innan du skrev detta och har följaktligen inte heller provat. Men jag blev nyfiken och kollade länken. Verkar vara ett brett utbud med många olika intresseområden intäkta. Kan kanske vara värt att prova.
Jag har bara erfarenhet av att läsa dagstidningar på plattan. Men det funkar ganska bra så det borde väl vara ok även med tidskrifter. Att läsa böcker på ipad har jag hittills inte känt för. Jag tycker det känns bekvämare med en bok i handen. Ska bli intressant att läsa vad ni andra har att berätta i den här tråden, både om just den här tjänsten och om att läsa tidskrifter på plattan. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Readly har jeg ikke prøvd, men jeg leser magasiner på padda. Det funker helt fint. Jeg foretrekker å laste dem ned som pdf'er og lese dem i iBooks, da blir leseflaten størst og dokumentet enklest å håndtere.
Jeg regner med at man ikke MÅ å laste ned pdf om man ab. på Readly, og vet ikke engang om det går an. Men OM det er mulig, test begge deler, dvs å lese i Readit-appen og på iBooks, og se hva du foretrekker. (Og om du foretrekker iBooks, slett dok. etter hvert, de tar mye plass.) Må ofte forstørre teksten i dokumentet, men det går fort og "automatisk" ved hjelp av "spre to fingre"- funksjonen. Masse, jeg har vendt meg til å lese bøker på padda, men fortrekker Kindle, da den er mer behagelig for øynene og problemfri også å lese utendørs. Fysiske bøker (romaner) har jeg omtrent sluttet å kjøpe. De tar for mye plass! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Har inte någon erfarenhet av böcker på Paddan, men vi avslutade prenumerationen på vår lokaltidning i september. Vi övergick till att endast få tidningen digitalt till 2 användare, vilket innebär att hustrun läser tidningen i sin padda och jag som reser mycket i min. Som bonus slipper vi vara irriterade på sen tidning, och spara 1000:-/år
Tobbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan vara svårt att läsa på en iPad när det är skarpt solljus!
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, Janne vi har inga problem alls med detta, man vänjer sig ganska snabbt.
Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Tack!
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag testat, och jag kan varmt rekommendera denna tjänst!
![]() |
![]() |
|
|