Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Absolut, och svaret oroar mig, för jag antar att alla som inte ingår i regeringen vill ha nyval, och därmed inte röstar på presidentkandidaten.
|
Utan att ha någon större kännedom - så tänker jag också! Presidentvalet kan bli en chans att fucka upp systemet. Idag är det kommunfullmäktige här i Göteborg, det är förlängt med 4 timmar eftersom SD lovat att "obstruera" enligt en av deras ledamöter i en intervju. Detta ska de göra genom att kräva votering om vartenda personval idag, något som egentligen är formalia.
På samma sätt kan ju riksdagsledamöter i Grekland resonera om presidentvalet. Det blir en möjlighet att obstruera.
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Jo, utan att veta tillräckligt mycket om Syrizas program när det kommer till verkligheten...deras popularitet har till stor del baserats på missnöje med den ekonomiska krisen, tvångssparandet och beroendet av lånegivarna. Ställda inför verkligheten kommer de att få större problem än de mäktar med, misstänker jag. Om jag har fel har vi i så fall blivit lurade i alla dessa år. Det vore för all del en trevlig sanning, men, men...
|
Jag tror att du har rätt. De har vuxit tack vare superpopulistiska löften - men det blir inte lika lätt att hålla de löftena om de skulle få makten. Vad Grekland skulle kastas in i då orkar man inte ens föreställa sig. (Jag har dock inget emot vänsterallianser i sig, kanske jag får påpeka

)