![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Bägge våra barn ÄLSKAR tzatziki! Väldigt praktiskt om man kommer med hungriga barn med litet tålamod - tzatzikin brukar ju alltid komma in först, och hur ofta har de inte fått sin egen tzatziki? Jo, det är inte så sällan det. Marianne
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
//Åke |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Det är normalt inte något jag ser på mindre orter, men t.ex. på en ankomst-/avreseort (som t.ex. Chania) kan man hitta dylikt. Marianne
|
|
|
||||
|
||||
|
Trerättersmenyer är tyvärr jättevanliga på "gångstråken" i turistbyarna runt Chania. Går man upp en bit från vägen eller ännu bättre, frågar någon ur lokalbefolkningen, så hittar man alltid toppenställen
Ett säkert kort brukar vara att äta där det är rangliga stolar och rena strålkastarbelysningen men packat med greker. Kolla in ställen vid 11-12 tiden på kvällarna, är det fullt då så har de bra och billig mat!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
!Det är säkert enormt oartigt att glo som jag gör när jag långsamt passerar förbi en taverna - men jag får oftast en riktigt bra bild av standarden på stället genom att se vad andra petar i sig. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men troligen är det just skyltar, stolar, belysning mm som bestämmer den där känslan även om jag inte har "analyserat den" förut.
|
![]() |
|
|