![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag, precis som ni, gillar att upptäcka öar från en moped. Karpathos är en av favoriterna när det gäller moppe, Skopelos är precis lika bra. Om jag vore er skulle jag hyrt moppe under hela resan. Det är en otroligt vacker ö, och det finns så mycket att upptäcka.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack alla för era svar! De talar för att vi kommer att hålla oss med moppe minst halva tiden av de två veckor vi är där.
Citat:
Citat:
Jo E-guide är inhandlad. Det är trevlig läsning även om öar som inte ligger längst upp på reselistan. Och bokning till en för oss ny ö föregås numera alltid av inköp av E-guide. Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Några pärlor man missar utan scooter
![]() Sendouka ![]() ![]() Liten vik ut på udden bortanför Panormos (tror jag det var). Det var ju många år sen, men badviken minns jag.. ![]() ![]() Ni kommer att gilla Skopelos. Dock tyckte jag att det hänt otroligt mycket, inte alltid till det bättre, mellan 1998 och 2006 då jag var på återbesök. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hyrde bil tre dagar av en vecka och åkte buss de andra dagarna. Fungerade bra och någon typ av fordon är absolut att rekommendera. Eftersom vi hade en treåring med oss var bil det enda tänkbara fordonet men moped fungerar nog perfekt för vuxna. Underbar ö och fin liten stad.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Eller så gör ni som vi, hyr cyklar
![]() ElisabethK |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Att cykla på Skopelos måste vara perfekt för den som orkar göra det i värmen. Hittade ni bra cyklar? Eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja Eva, fantastiskt fina cyklar. Vi har hyrt i 3 år på cykeluthyrningen mitt i Skopelos stad, ligger nedanför Dionysos och Dimitrios, han är jättebra att ha och göra med och cyklarna är tipptopp. Det går faktiskt bra att cykla i värmen, vi cyklar 3-6 mil per dag. Det längsta var till Glossa och tillbaka, ja ner till hamnen nedanför Glossa också, men den backen upp var inte så rolig. Vi är inga strandliggare, vi cyklar, stannar för lunch, cyklar och stannar för bad. Ett underbart sätt att ta sig runt öarna. På Tilos hyr vi inte cyklar, skulle inte väga cykla på de få som finns att hyra. Maken fick låna cykel av en engelskman vi lärt känna som bor där och jag vandrar.
ElisabethK |
![]() |
|
|