Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-27, 12:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Växla på Forex?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag behöver dock alltid växla lite innan jag åker, för att ha tills jag är på plats. Dessvärre har bankomaterna på Landvetter slutat med euro, så nu är man tvingad att växla(
Finns det inga bankomater i centrala Gbg där du kan ta ut euro? Vi har det i Västerås på Handelsbanken.
Alltså om du vill bojkotta FOREX så kan du ju köpa euro på din egna bank, gjorde det något år för längesen på Nordea och de hade t.o.m bättre kurs än på FOREX.

Men numera tar jag ut euro på plats i Grekland(vilket ALLTID ger bäst kurs) sen har jag också börjat med att ta ut lite fickpengar som jag sparar till nästa resa (så det räcker till båt, en övernattning och mat),
så slipper man bekymra sig över det, iaf första dygnet i Grekland.

Sunny

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-11-27 klockan 12:13.
Svara med citat
Gammal 2014-11-27, 15:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Vi tar också med oss pengar hem till nästa resa. Vi brukar ha ca 200-300 € med hem...Då känns ju de första dagarna nästan gratis och så är det lite kul att se om man tjänade eller förlorade på det vad gäller kursen.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-11-27, 15:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi tar också med oss pengar hem till nästa resa.

Lissi
En toppenidé tycker jag!..
Vet att du har berättat om det tidigare i något annat inlägg, lät så smart så nu har jag börjat med det också!..
Fast vissa resor har det ändå blivit över en 10 euro utan att jag ens tänkt att jag ska spara och ta med hem, det är ju bra!
Svara med citat
Gammal 2014-11-27, 17:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Finns det inga bankomater i centrala Gbg där du kan ta ut euro? Vi har det i Västerås på Handelsbanken.
Alltså om du vill bojkotta FOREX så kan du ju köpa euro på din egna bank, gjorde det något år för längesen på Nordea och de hade t.o.m bättre kurs än på FOREX.

Men numera tar jag ut euro på plats i Grekland(vilket ALLTID ger bäst kurs) sen har jag också börjat med att ta ut lite fickpengar som jag sparar till nästa resa (så det räcker till båt, en övernattning och mat),
så slipper man bekymra sig över det, iaf första dygnet i Grekland.
Jodå, jag vet att det är smidigt att spara från förra resan, men jag lyckas aldrig planera det när jag ska åka hem.

Jag ska kolla om det inte går att ta ut i stan, bra idé. Det var ju bra med Landvetter innan, man behövde aldrig tänka på euro innan man var där. Och naturligtvis tar jag ut merparten av reskassan på plats, jag vill bara ha pengar i plånboken när jag kommer fram så att jag slipper tänka på det.

Men på banken - det trodde jag var ännu sämre kurs än Forex. Intressant.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.