Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-11-14, 12:36
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Villa Chara

Hej igen! Nu har jag också börjat kika på ett boende som Airtours har lagt upp på sin hemsida nyligen. Det heter Villa Chara i Megali Ammos. Känner någon till det? Verkar enkelt men trevligt vid stranden.
Det skulle bli mer än en tusenlapp billigare för oss än Villa Nina med Ving, som jag bokat på och av några gånger nu...

Katitzi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-11-14, 13:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Villa Chara

Känner inte till hotellen - men däremot kollar jag ofta på Airtours efter flygstol och de är ofta billigaste arrangören.

När jag kollar nu, på exemplet endast flyg ARN- Skiathos 31 maj 2 veckor - så är Ving 700 kr dyrare per person. Det kan alltså vara så att hotellen du tittar på är ganska likvärdiga och att fördyrandet ligger på flygresan.

(Jag har bokat 4 v flygstol med Airtours nästa år för 4100. Apollos pris för samma resa var 5500).
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-11-19, 18:29
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Villa Chara

Ja hotellen är nog likvärdiga men Villa Nina har pool. Vilket inte vi brukar nyttja i nån större utsträckning i alla fall. Vi är strandmänniskor och vill bada i havet och höra vågornas brus.
Villa Chara ligger alldeles vid stranden(dock går vägen emellan) och alla rummen har havsutsikt. Det rum vi tittade på hos Villa Nina hade inte det och då blir man kanske besviken på utsikten på baksidan.

Ingen annan som vet något om Villa Chara?

Katitzi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-11-20, 11:53
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Villa Chara

Utsikten kommer garanterat att vara tilltalande från Villa Chara. Är lite osäker på strandens beskaffenhet där borta, men tror den är hygglig. Möjligen kan man störas av vägen precis ovanför, men det är ju bara att gå en bit åt vänster från hotellet sett, så kommer ni undan det.
Och med tanke på att bussen till de fantastiska stränderna söderut går precis utanför hotellet så är det enkelt att ta sig dit, vilket jag starkt rekommenderar. På gränsen till kommenderar ;-)
Det borde vara gångsavstånd in till stan för er om kvällarna. Försök undvik vägen och promenera nedanför densamma så kommer ni förbi vårt favoritställe på jorden: Angeliki beach hotel med Swell beachbar.
Lycka till med planeringen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-11-20, 14:13
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Villa Chara

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Och med tanke på att bussen till de fantastiska stränderna söderut går precis utanför hotellet så är det enkelt att ta sig dit, vilket jag starkt rekommenderar. På gränsen till kommenderar ;-)
Kan inte annat än hålla med. Stranden i Megali Ammos duger för en dag men man måste åka vidare till de andra MYCKET finare och trevligare stränder som finns på ön. T o m Banana beach är ett strå vassare även om där är lite (mycket... hur man nu ser det) dunka-dunka framåt eftermiddagen (i alla fall första veckan i augusti, har inte varit på Skiathos vid någon annan tidpunkt). Det finns numera även en taverna på Koukonaries, kan vara bra att veta.

Av diverse skäl blev det inget besök på Skiathos denna sommar men ska definitivt bli det 2015. Kanske tur det är jag som bokar flygbiljetterna.

Celbe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-11-20, 14:58
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Villa Chara

Ja visst har vi tänkt att åka till de andra stränderna! Men det är ju mysigt att kunna ta sig ett dopp eller stanna nån dag hemmavid också.
Vi vill gärna ha gångavstånd in till stan på kvällen. Det står att det är 1.1 km och det verkar lagom.
Vi tänkte åka de två första veckorna i september. Har det blivit lite lugnare då?

Katitzi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-11-20, 15:56
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Villa Chara

Javisst är stränderna formidabla söderut, Celbe!

Jo, det blir lugnare och lugnare efter toppen i augusti.
Dock var äldste sonen med sambo var där första veckan i september i år och rapporterade om mycket folk på populära platser som Koukanaries och Lyhnari :-)

I år tog vi, för första gången på ett par år, en sväng i Kykladerna (se gärna "Kladd och klotter från Kykladerna" under Hälsningar direkt från Grekland), men nästa år blir det Skiathos igen (och sannolikt Skopelos).

Ta med reflexer om ni går längs vägen till och från stan. Ni kan dock gå längs vattnet och/eller mellan de hotell som ligger längs stranden. Sväng vänster omedelbart i anslutning till Swell och håll sedan höger mellan hotellen.

Är ni intresserade av lite tips så kolla runt bland trådarna eller bara fråga! Vi är många som är Skiathosfrälsta här.
/Magnus
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-11-20, 23:47
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Villa Chara

Ja, jag har också varit mest i Cykladerna senaste åren. Naxos, Santorini, Tinos och Andros samt en liten sväng till Kreta också. Skiathos har lockat mig länge och nu känns det att det är dax!

Katitzi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT