![]() |
|
||||
|
||||
![]()
1:a till Rhodos -73, 2:a till Rhodos -76, 3:e till Naxos, Koufonissi, Amorgos o Santorini -98, 4:e till Kos -99, 5:e till Symi, Chalki, Tilos o Rhodos -00, 6:e till Kreta -01, 7:e till Sifnos, Milos, Syros o Aten -05.
Och i år är det 3-4 nya öar planerade, flyget till Aten är bokat o klart. ![]() /Ann-Britt |
|
|||
|
|||
![]()
Min första var på Lefkas för jag föddes där hahah!
|
|
||||
|
||||
![]()
Lesvos maj 1994!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min första resa till Grekland gick till Pefkohori på Kassandrahalvön i Halkidiki. Och jag blev fast redan då! Skulle faktiskt gärna åka tillbaka till Halkidiki... det är väldigt vackert och jag kan varmt rekommendera det!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
KRETA
![]() myssa..... |
|
||||
|
||||
![]()
Rhodos 82, Kos och Kalymnos 84, sedan resten av 80-talet och halva 90-talet Kalymnos.
Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta -91 Makrigialos
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Korfu -94... Dassia...
Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Till Kos 1982..
|
|
|||
|
|||
![]()
Till Andros 1992
pew |
|
|||
|
|||
![]()
På en Tågluff 88 fick vi ett infall och drog från södra Italien till Korfu ett par dagar - sen var jag såld!
/Marianne |
|
|||
|
|||
![]()
Vår första resa till Grekland gick till Samos, en helt underbar ö.
Årets resa kommer att gå till Milos, Santorini och ev. ytterligare en ö. Planeringen är i full gång,och vi kommer att boka resan till Athen vilken dag som helst ![]() /Ninnie |
|
|||
|
|||
![]()
Rhodos eller hvis man regner med Cypros så blir det vel den i rundt 1991 eller noe slikt.
Senast redigerad av Bennyboy den 2006-02-21 klockan 13:31. Anledning: Korrigering |
|
||||
|
||||
![]()
En majvecka på Santorini '01...
|
|
|||
|
|||
![]()
Tågluff till Korfu -79. Sedan var man fast. SUCK... Känns som igår... Vem stal tiden? Varit tillbaka i Grekland ca 35 gånger efter det. Luffat mest och satt fötterna på dryga 20-talet öar... Lärt mig mycket om mig själv, ödmjukhet och gästfrihet. JAG hade definitivt inte varit den jag är idag utan Grekland...
Peter |
|
|||
|
|||
![]()
3 månader gammal i föräldrarnas gula hippie toyota hiace buss, med inbyggd säng genom europa via fd jugoslavien till mitt älskade paros!
|
|
|||
|
|||
![]()
Leros,og siden--igjen og igjen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Goliat!
Var ligger Makrigialos? Och vad är så speciellt där? Nyfiken... |
|
||||
|
||||
![]()
Ios, sommaren 1986, 6 månader gammal
![]() Min mor har sin "grekiska familj" på Ios, min pappa blev mindre omtyckt ![]() Jag fick en chokladkaka i 40 graders värme haha. /Elsa |
|
||||
|
||||
![]()
Vår första greklandsresa gick till Kreta i maj -89, i sept -89 åkte vi till Aten och Voliagmeni, efter det har vi varit runt i övärlden fram till förra året då vi var till Parga några dagar på vår ö-luff. I år blir det dom joniska öarna Zakynthos, Kefalonia, Ithaka. Vill gärna ha tips om dessa öar, var är det bäst att bo på Zakynthos?
Hälsningar Ebba ![]() |
![]() |
|
|