![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst har jag varit trött på Grekland några enstaka gånger i mitt liv. Konstigt annars efter 40 års tids förälskelse i detta underbara land. Att leva och ha bott där var påfrestande vissa vintrar och andra perioder. Längtade då till Sverige.
Att ta time out…! Ja ibland är det nog klokt för att få lite distans och att ha tid för reflektion tänker jag. Speciellt för er som reser dit ofta eller stannar längre perioder eller år. När jag gjort avstickare till andra länder saknar jag alltid vissa saker. Att kunna prata grekiska , musiken, kulturen /maten och de underbart gästfria grekerna. Greklandskänslan. ![]() ![]() ![]() Kunde vara intressant att få höra vad det är ni känner er eventuellt trötta på Berra?...... Lite nyfiken bara? Kanhända det ändrar sig med tiden som det gjort för mig. ”Grekland i mitt hjärta ” även om det ibland finns eller funnits motstridiga känslor. Men var finns paradiset på jorden? Inget land är perfekt. Efter 3 till 4 års vistelse i ett land kommer nog de flesta fram till att jämföra kulturerna och hamna i de kritiska tankarna om var de vill bo eller resa vidare till. Respekterar ER känsla bara. Men hoppas ändå att er Greklandskänsla vinner med tiden! ![]() // Marja |
|
|