![]()  | 

| 

| 
||||

| 
||||
| 

Det finns en video på youtube med stillbilder från filmen - och den här låten. Så någonstans finns den  

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Er disse f i n e bildene tatt med mobil, eller kamera? 

- husker du for en tid siden syntes mobilbildene i noen tilfeller ble bedre ![]() Det samme synes jeg, med Arne's Iphone 5 spesielt, mens min Panasonic har best bilder tatt med zoom  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Bara med min iphone 5, Kari. Jag är fortfarande sur över att den kameran är bättre än min vanliga kamera. Det enda den inte är bra på är bilder i svagt ljus. I dagsljus är den oslagbar.  

Men: en del av mina bilder på Amorgos blev FÖR starka i färgerna. Det såg ut som om nån klåpare gått lös på dem i photoshop - redan i kameran. Det har jag inte varit med om tidigare. Undrar om ljuset faktiskt är annorlunda på Amorgos än på t ex Tilos och Sifnos där jag också använt mobilkameran. Ska se om jag kan lägga in ett exempel på det.  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Den nya telefonen har en annan sensor som gör att den tar bra bilder även i sämre ljus. Speciellt gäller det plusvarianten, enligt de recensioner jag har läst.

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Ja, jag har också sett det, men jag ska inte ha plus så jag tror att kameran är samma som i min femma. Om jag fattat rätt är MP inte fler än i 5, men i 6+ finns optisk stabilisering.

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Citat: 

Här är en annan test av kameran.  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

[QUOTE=inkfish;344813]Här är ett exempel där färgerna verkar ha fått rena snurren. Nog för att havet är blått i Katapolaviken men riktigt såhär blått är det nog ändå inte.  

[QUOTE] Om jeg ikke har forstått det før - så forstår jeg n å at du forsatt velger Hellas   ( vis meg et blåare hav...) D e t var i "meste laget" ja, men det finnes noen innstillinger..., men det har du sikkert sjekket  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Citat: 

![]() - noen ganger tar t.o.m min 4S gode bilder i dårlig lys og, men gjennomgående er kameraet best da  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Jisses! Riktigt så blått är det inte ens där.

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Nä precis. Ser ut som om något tappat en burk blå färg.  

Kari: enda inställningarna jag kan göra innan bilden tas handlar ju om blixten..?  | 
![]()  | 

| 

|