![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så härligt att du tyckte om Kalymnos! För mig är det en plats där jag känner mig hemma, jag trivs ofantligt bra på ön. Om några veckor blir det en resa igen, den 19 resan tror jag det är. Den första gick 1992...En gång Kalymnos, alltid Kalymnos! /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
För oss är Kalymnos den vackraste, finaste och mest trivsamma Grekiska ön. Vi åker dit två gånger om året och stannar ett par veckor varje gång. Vi har varit där mer än trettio gånger. Människorna, maten, miljön, det kristallklara vattnet, ja listan kan göras lång
![]() ![]() Siw och Lena, som längtar dit ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är något med Kalymnos/Telendos som inte går att till fullo sätta ord på men som gör att man återvänder om och om igen. Man får helt enkelt inte nog!
Min kärlek till dessa två öar startade 1992 när jag efter att ha haft planer på att åka dit äntligen kom dit för mitt första besök. Sen dess har jag återvänt nästan varje år och väldigt många år har jag varit där både i maj och september. Nedräkningen är i full gång, det är mindre än två veckor tills det är dags att än en gång återvända. Den här gången blir det hela tre veckor i vårt lilla paradis. Allt medan vårt kök blir ombyggt. Visst är det är bra plan? Längtan är stor, vi ses snart Sevasti och Eleni och alla andra kära återvändare som vi lärt känna genom åren! ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter härligt! Synd att vi har så lång startsträcka bara till flyget....Annars skulle det vara lättare att åka dit. Det vore VERKLIGEN underbart att återse ön igen, SÄRSKILT Pothia...men en dag,,,,,,
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
http://www.welovegreece.org/paphos/K...ngFestival.jpg
Man kanske skulle ta och börja med bergsklättring på Kalymnos.. ![]() Sunny ![]() |
![]() |
|
|