Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-08-14, 12:26
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fara att bada i havet?

Jag har lärt mig att ha respekt för havet, hur stilla det än ser ut. Simmar aldrig för långt ut och är aktsam vid rev och klippor, där det kan finnas strömmar.

På Naxos (där jag bodde under flera år) har jag badat oräkneliga gånger vid de flesta stränder och har bara en enda gång råkat ut för baksug i vattnet. Det var vid Agios Giorgos-stranden, i bortersta änden förbi Flisvos (nära udden, invid ett litet litet rev) som jag stod i vatten upp till låren, alltså inte särskilt djupt. Jag var bara ett par meter från stranden och plötsligt kom ett sånt kraftigt baksug att jag ej kunde ta mig in - min man fick bokstavligen dra mig in till strandkanten! Helt sinnessjukt och väldigt otäckt!
Efter det är jag försiktig, överdrivet försiktig.

Men det är enda gången någonsin jag råkat ur för något (har dykt från svårtillgängliga, ödsliga klippor i djupaste vatten på Amorgos osv) och det är inte min mening att skrämmas på något vis

Naxos har fantastiska, paradisiska bad och det är bara att njuta!
Agios Giorgos-stranden är bra (långgrunt och perfekt för barn, särskilt början av stranden, från Nissaki hotel, Finikas Saint George-hotel osv), men ännu mer underbara är Plaka och Agios Prokopios (med flera...)

Men lite försiktig är det alltid bra att vara, i vilket vatten man än är, i Sverige liksom utomlands
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11.