![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tipsade sonen i huset om vykortsappen..och för första gången fick vi ett vykort från honom..Ett trevlig foto från Rhodos..Vi skickar alltid kort och älskar att få kort
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har använt mig av detta under många år. Använder det både hemma och på semesterresor. Mitt vykortsskickande fick ett uppsving när jag upptäckte att vykorten kunde vara framme innan jag kom hem!
Bra gjort Janne! |
|
||||
|
||||
![]()
Är det ingen som använder WhatsApp?
Fungerar som SMS/MMS, men är gratis att använda. Min telefon kopplar, som alla smartphones, upp sig automatiskt om det finns ett wifi i närheten. Här i Grekland har nästan alla uteställe wifi och det är också gratis. Lösenordet får du första gången du är där och sedan kommer telefonen ihåg det. Skicka många fler hälsningar till nära och kära och oftare sedan jag skaffade tjänsten. Dessutom skickar jag alltid med ett nytaget kort varje gång. Vi har några vänner som saknar möjligheten att använda teknik så dom får naturligtvis ett kort då och då. Jag använder Facebook, men mest för att hålla koll på några föreningar jag är med i både i Sverige och Grekland och på vad barnbarnen och ett par syskonbarnbarn håller på med. |
|
||||
|
||||
![]()
Postens app i all ära men jag skriver fortfarande vykort för hand och med riktiga frimärken (från landet man är i) på (även en del sms & mail med bilder blir det). Senaste semestern hade jag ett himla sjå att få iväg dem bara; gick runt med dem i handväskan in till stan, i strandbagen ner till stranden, de fick t.o.m hänga med på en utflykt utan att bli postade
![]() ![]() Simetra ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Bättre sent än aldrig tänkte jag och satte svenska frimärken ovanpå de grekiska eftersom jag hittade vykorten i en pärm med flygbiljetter och andra vikta papper när jag packade upp.Iväg och fram kom ![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Min dotter, 13, anvander WhatsApp HELA tiden. I stort sett alla hennes aktiviteter har egna grupp apps, klassen, dansen, gumpan etc. Jag forstar nastan inte hur vi kunde vaxa upp utan all denna teknologi ![]() Fast det ar ju klart, vi hade ju vanlig telefon, skrev brev och skickade vykort ![]() /Lucky ![]() |
![]() |
|
|