![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Första tanken är ju naturligtvis att man förfäras. En lite djupare tanke är ju att var tid har sina vanor. Vi lite äldre tycker kanske det är konstigt. Men om ett tag tycker vi ju är hur naturligt som helst.
Har sett en bild från en busshållplats 2013; alla hukade över mobben, en annan bild från en busshållplats på 40-50talet, alla hukade över dagbladet. Vad är skillnaden? Mer en att vi når längre ut i världen nu... |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade med våra smartphones till Paris.Det var första gången jag provade det här med Wifi.Förut har jag bett Tele2 låsa mobilen under utlandsvistelsen(ni vet- skyhöga räkningar osv).
Jo,vi fotade en del och förde över till FB,men annars tyckte jag nog att vi umgicks och samtalade som vanligt. Nu när vi reser till Grekland i september,ska vi ha våra mobiler med,men jag tror inte att det är någon fara att våra samtal upphör,eller att vi sitter med smatrfönerna på restaurang. Annars tycker jag som några föregående talare,att det onaturligt utbredda användandet av smartphones är en styggelse.Inte kul |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också smartphone med , liksom maken. Jag håller med om att om det finns WiFI där man bor så blir det mer användande.
Nikoleta var utan WiFi på Tinos ända till förra sommaren, då hon kände sig tvungen då alla efterfrågar detta och väljer bort hennes boende i stor grad utan. Det var i trädgården endast man kunde surfa, men detta har ju tyvärr inneburit att istället för att prata med varandra gäster emellan så sitter ju de flesta med sina mobiler. Nikoleta var helt förundrad över detta för det blev en sån kontrast mot förr....men visst har man kontakt ändå. Nu ska WiFi även bli installerat på alla rum. Det är nog en "överlevarfråga" för många pensionat tyvärr. MEN, inte kan vi skylla på telefonerna, det är ju vår egen "diciplin" som avgör. Jag hörde någon berätta , att serveringstiderna på krogar i bla Sverige har blivit så mycket längre numer och kunder har börjat klaga, men det beror enligt servitörerna på att först, innan ens menyn efterfrågas så ska alla ha sin uppkoppling och måste få lösenord. Detta tar tid. Det vänder, om några år vill alla bo på ställen utan WiFi! ![]() ![]() Själva har vi för första gången laddat ner en stadsguide på androiden att ha med på vandringen i Warsawa om några veckor. Men jag garderar mig med en "riktig" guidebok också! ...och fanns inte WiFi tillgängligt där vi bor skulle jag aldrig få gubben med på resor....han måste kolla fotbollsresultat mm. Lissi - som är mycket mer utan uppkoppling när jag reser själv. |
![]() |
|
|