![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Mycket folk och utbyggnader i Fira. Det har blivit större.
|
|
||||
|
||||
![]()
Thira: Skönt att höra att det går att komma i från de stora folkmassorna!
Ser verkligen fram emot att återse Santorini! 😀 |
|
||||
|
||||
![]()
Sambons syster och svågern befinner just nu i Fira på Santorini för första gången, och i Grekland för andra gången. Som riktiga hardcoreturister (de gillar playa de palma, turkiet och las Americas) så trivs de ypperligt och uppdaterar oss med MMS lite då o då. Det är ju kul att de trivs och den gemene charterturisten märker nog inte av att Santorini är "turistigt" hårt exploaterat. Den allmänne turisten som inte är Greklandsfan känner knappt till mer än Rhodos och Kreta? Själv är det -06 sist som vi var till Santo.
Väldigt fint o trevligt men lite för mycket av det goda, det har väl inte hänt mycket sen -06 tills nu? Själv börjar man få ett uns av den härliga resfebern nu när plockade fram passen och kodade om nya väskorna. På söndag bär det av mot Karpathos för första gången |
|
||||
|
||||
![]()
...Och de populäraste resmålen i Grekland enligt Tripadvisor så det baseras säkert på världsbasis.
1. Aten 2. Chania (Är det bevisat nu då att Chania är bättre än Rethymno ![]() 3. Fira 4. Imerovigli 5. Oia 6. Tsivili 7. Chersonisos 8. Rethymnon 9. Parga 10. Naoussa |
|
|||
|
|||
![]()
Men det beror nog också lite på vad med Santorini det var man uppskattade från början Ricky. Visst är både Thira och Oia hårt exploaterat nu för tiden (jag hade ju inte varit där på så länge när jag kom dit igen i somras). Men det går faktiskt utmärkt att hitta det där andra speciella, det som man föll för från början, där också. Bara man kommer ifrån de största massorna av lyxkryssarturister så...
|
|
|||
|
|||
![]()
Sen tycker inte jag man ska uttala sig för starkt om hela ön ifall det är så att det enda man sett är Thira och Oia (och Kamari) och endast använt ön som en transitö. I så fall så skulle jag på ett bräde tvärsåga hela Kreta rakt av, bara för att jag inte gillar Chania. Men man fattar ju så klart att det finns andra ställen på ön som är hur bra som helst. Samma sak med Rhodos f.ö. Det är en stor ö säkerligen m¨åste det finnas fantastiska små byar osv där med.
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det så. Jag var på Santorini nu för kanske 30:e gången, och jag förbluffades lika mycket denna gång över denna fantastiska ö. Det finns stränder och byar som nästan är folktomma. Att gå runt i Castelli är helt fantastiskt!
|
![]() |
|
|