![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt att ni verkar så nöjda, ser verkligen fram emot den här resan!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Har promenerat förbi Ert hotell några hundra gånger, men aldrig bott där så jag kan inte säga mycket mer än att det ser rätt fräscht ut utifrån.Hotellet har en egen strandremsa på Perivolousstranden åt Ag.Giorgios-hållet till, på andra sidan strandpromenaden/vägen. Cirka 30 minuters promenad om man vill in till exempelvis någon restaurang nära kyrkan i själva Perissa o tar ungefär samma tid att gå till Vlychada. (Men det finns gott om restauranger nära hotellet också!). Omdömena om hotellet varierar oerhört från superlativer till totalkatastrof, men så är det väl ofta... Santorini har ju få hotell i superlyxsortimentet utan mer av den enklare pensionatstypen !
Senast redigerad av giottoni den 2014-06-23 klockan 14:27. |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter mycket bra! Omdömena skiftar ju som sagt alltid... Men vi blir säkert nöjda med det här hotellet, är vana att bo lite enklare när vi är i Grekland!
Har du några favorittavernor som ligger nära vårt hotell? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bor själv alltid längst bort vid berget i Perissa, ovanför kyrkan, o äter oftast i det området, eller i Fira eller Oia. Mina grekiska vänner brukar rekommendera "SeaSide by Notos" i Perivolosområdet samt en liten taverna som heter "Psarotaverna o Perivolous". Många berömmer "Meteora" men jag har ingen egen erfarenhet även om jag ofta pratat med den entusiastiska inkastaren där ...! En outstanding fiskrestaurang "To Psaraki" finns i Vlychada
|
|
||||
|
||||
![]()
Käkade där sista kvällen och även jag kan rekommendera det varmt. Supermysigt och riktigt bra mat. Låg väldigt nära Anemos beach lounge.
|
|
||||
|
||||
![]()
Supertrevlig inkastare som du säger och verkade ha många roliga temakvällar men maten är tyvärr det sämsta vi har ätit på Santorini.
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det spännade med tycke o smak och hur olika man bedömer restauranger! Kan ju vara tillfälligheter som gör att det varierar från succé till katastrof o därför är det svårt att ge någon råd om matställen. Flera bekanta har sagt att t ex Meteora har den bästa, mest underbara mat dom någonsin fått i Grekland men andra är uppenbarligen INTE lika entusiastiska. Jag har själv några favoriter på Santorni, men tittar jag på TA finns det dom som anser att deras mat är helt oätlig ...
Brukar ofta köra den klassiska metoden att gå ut runt 21-22-tiden o se efter var lokalbefolkningen äter. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen!
Tar med mig dem på resan... Raar 13: Jätteroligt att höra att du var nöjd med boendet på Anemos Beach Lounge! Hälsningar Karin ![]() Senast redigerad av Kajsa333 den 2014-06-23 klockan 23:02. |
![]() |
|
|