![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Kul att höra att Sofia Village är ok! Vi är på Mykonos mitt i absoluta högsäsongen (första veckan i augusti) så priserna är ju därefter, bara att bita ihop och betala för lite flärd som sagt!
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag bodde nu i midsomras 2 n. på Ilvento i Glastros . Kostade 60 euro för 2 nätter.Det var helt underbart ställe.Superm.i närhet kafe 3 restauranger ca 200 m bort.Sofi hämtar och lämnar gästerna. ca 5 min. till flygplatsen lite längre till hamnen.
INFO@ILVENTO-MYKONOS.COM |
|
|
|||
|
|||
|
Efter många år runt cykladerna tänker vi nu stanna till ett par dygn på Mykonos för att se för oss själva. Söker boendetips. Vi är 5 i familjen (varav två tonåringar) som kommer att ha legat i böljan på Amorgos en vecka innan, så det behöver inte vara precis på strand. Kanske är vi mest intresserade av att vandra runt i Mykonos stad, åka ut till Delos. Vi vill inte bo mitt i nattlivet. Vi är vana vid att bo budgetmässigt, bara det är fräscht. Har ni några tips? Vad får vi räkna med kostnadsmässigt för vår familj?
|
|
|
|||
|
|||
|
När kommer ni att vara där? det har stor betydelse för tillgång på rum...OCH pris
![]() Lissi |
|
|
|||
|
|||
|
Självklart! 1-3/7.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag kollade runt lite på Booking.com..Billigare än 540€ hittade jag inte dessa datum för fyra bäddar.......sanslöst dyrt! ( I MINA mått mätt
)Grannöarna är billigare Fast Mykonos ÄR speciellt, så vill man dit får man ju lägga en slant...Lissi |
|
|
|||
|
|||
|
Ett väldigt tjatande om att Mykonos är dyrt. Det är dyrare, men ändå inte för dyrt!
Man kan hitta boende för kanske 1o euro mer/pp än på andra billigare öar. Mat kan man få till vettiga priser även här. På köpet när du besöker denna ö är det kosmopolitiska och färggranna livet. T ex bögparaden varje kväll är en sevärdhet att minnas. Stränderna är också bättre ju längre från Mykonos stad du beger dig. |
![]() |
|
|