![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Då bor vi inte så långt ifrån varandra! På sommaren bor jag på en liten ö i Bohuslän med ännu mindre service och aktiviteter än på Dyrön. Likheter: Bilen på fastlandet, raviner (klåvor), hav, sol, bad, vacker natur, djur, båtar och kiosk. Olikheter: Turister, livsmedelsaffär, restaurang, idrottshall och take away.....inga utflyktsbåtar har vi heller. Jag bodde under 15 år på Marstrand och tänker ofta på hur likt livet där var med turistsäsong och vintersäsong - precis som på många ställen i Grekland. Nu bor vi på en ännu mer isolerad ö på sommaren......ingen väg fram. Endast båtväg .Det jag saknar här (i jämförelse med en ö i Grekland) är att kunna sitta i skuggan utan att frysa. I Grekland finns inte heller så många knott! Och prisläget för en middag på en taverna i Grekland är ju klart mer attraktivt än på de flesta öar i Bohuslän . Älskar båda ställena så snart bär det iväg till Landvetter för avresa emot Grekland. På vintern är det Skåne som gäller med sina vidder. Gemensamt för alla tre är att det är ställen där "vindarna tar fart".....
|
|
|