![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej , i min erfarenhet är Bluestar överlag väldigt bra på att hålla tidtabell, men precis som du skriver så kan ju vind mm ställa till det.
senast jag åkte Bluestar till Pereas var allt i tid tills vi började nalkas hamnen, då började man krypa fram och det meddelades i högtalaren om att man kommer nu tyvärr bli 30 min försenade pga mönga fartysrörelser i hamnen och att hamnpolisen därför beordrat om senare angörelsetid. Vi blev snabbt 45 min sena när vi väl hade laggt till. Sen kan det ju alltid vara problem med buss , taxi eller tunnelbanan beroende på vad man väljer, man är ju inte i hamn bara för att båten är det så att säga ![]() Summa summarum hur man än vänder på det anser jag tar man alltid en risk att flyga samma dag som man åker med båten, 3 1/2 timme borde räcka om inget är överdrivet försenat, du har en marginal på då drygt 1 timma (om du måste checka in en timme före samt taxin tar en timme) men jag hade nog personligen tyckt det är i tightaste laget för min smak . Bluestar Båten angör mittemot tunnelbana o busshållplats samt taxi så det är ingen tid som spills där. , sen är det alltid upp till var och en att känna vad man vill riskera,. Kolla tex din reseförsäkring vad gäller momenten kring missat flyg pga försening av allmänt komunikationsmedel (och /eller at tdu klarar ta smällen om du måste köpa nya biljetter o kanske en övernatning) samt att du inte hammnar i någon svårare kris om du skulle missa flyget, är det så skulle jag nog ta en natt i Athen för att vara på den säkra sidan. |
|
|