![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
PO hade limmat glasögonlinser på insidan av sin cyklop, har jag för mig...
Männen/pojkarna i vårt resesällskap tyckte att det var intressant att snorkla tex på Rhodos östra sida, vid Kallithea. Där fanns det fiskar, eremitkräftor och bläckfiskar. Det finns en bok som heter Sportdykning i Medelhavet av Hans Hass. Vet ej hur lätt den är att få tag på, den är väl utgiven på 70-talet? |
|
||||
|
||||
![]()
Min man har också glasögonlinser limmade på insidan av cyklopet.
Hans Hass har skrivit flera underbara böcker om sina dykäventur ![]() Där på Amopistranden fanns det gott om erimitkräftor med olika skal på sig ![]() ![]() Det var första gången vi såg fjärsing i Grekland också där i Amopi ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fjärsing skall vara gott, men inte är den vacker - eller?
Jag har ju inte haft äran att vara på Amopi än ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nån vidare vacker är den ju inte och en giftig tagg har den också
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Amopi får man kanske prova nån gång, låter fint.
Men annars har jag haft rätt bra snorklingupplevelser i Parga,vid krioneribeachen inne i byn, ute vid den lilla ön me Kyrkan på simmade jag omgiven av ett stim Barracuda-tonåringar. Brrrrrr, det var häftigt nokk för mig ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //PO |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Jag är mycket närsynt och därför skaffade jag mig slipade glas till min mask för ca. 10 år sedan. Det har verkligen varit värt varenda krona! Exempel på pris och var man kan köpa slipade glas: http://www.oxygene.se/butik/product_...products_id=77 Men varje välsorterad dykbutik skall kunna tillhandahålla mask med slipade glas. Skicka gärna in mer och fler snorklings tips för grekland! |
![]() |
|
|