Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-02-06, 15:40
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Skiathos, Lefkas, Zakynthos eller...?

Hej Tjomme

Jag har varit på alla dessa tre öar.

Lefkas har inte de sandstränder som Skiathos har. Mer stenstränder , dock med maffiga vyer på västra sidan av ön. Fördel Skiathos samt mysigheten i Skiathos stad går inte att jämföra med Lefkas överhuvudtaget då du i Nidri har en gata rakt genom byn och en gata vid hamnen inte alls som i Skiathos stad med alla gränder. Lefkas stad är inte alls av Skiathos stad kaliber....

På Zakynthos bodde vi i Laganas och dit åker jag INTE tillbaka. en enda lång gata med massor av motorcyklar som gasade genom allt hela tiden . Massor med krimskrams-affärer som gränsades till restauranger med inkastare .... sedan finns det jättefina stränder om man hyr moppe och åker mot Zakynthos stad och ner genom Argassi och ut på en udde.... Men där vi bodde fanns inte det där mysiga/trevliga som finns på Skiathos. Sen kanske det finns andra byar/ställen att bo på men dit hittade inte vi...den gången..

Men jag skulle nog förslå som Janne säger : ta en kombination Skopelos/skiathos. jag har själv inte varit på Skopleos men jag har fått uppfattningen att det ska vara fint där och det står på min önska-lista i grekland.

Lycka till med planerandet !

/ Monica

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.