![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Skopelos stad eller Molyvos på Lesvos är mina tips. Eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Ok, tacktack!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mitt förslag är Åk till Karpathos och bo i choran Pigadia. En "liten stad" med lagom liv och rörelse, med strand i stan som är OK men inte öns bästa. De bästa åker ni till med buss eller ännu bättre med hyrd bil eller moppe samtidigt som ni åker runt och ser öns mysiga byar. Mycket vackra stränder längs kusten utanför Pigadia! Lite kultur kan ni få med en dagsutflykt till den mycket speciella bergsbyn Olympos.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tråkigt att Apollo inte har kvar Antonios. Jag vet att hon som äger hotellet var lite sur på dem förra året och tyckte de började säsongen för sent hos henne. Hon fick vänta på gäster när de andra hade fullt upp. Men om man vill bo där kan man ju ringa och köpa separat i mån av tillgång.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla för era tips!
![]() ![]() Vi kommer nog återkomma till denna tråden och hoppas vi får möjlighet att besöka även de andra öarna, alla är de väl unika! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad roligt! Hoppas det blir toppen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lassi/Kefalonia är riktigt härligt! Dit vill jag verkligen åka tillbaka någongång. Stranden i Lassi är kanon! Stränder/ställen ni måste besöka är: Anti-Sami (Fantastisk klapperstensstrand.. var nästan helt tomt på folk när vi kom dit, sen var där två små sömniga restauranger som vi också var i princip ensamma på. Stranden ligger i en bukt), Ag Efimia (mysig liten by med ett par restauranger som man kör igenom påväg till Fiskardo) Fiskardo, Assos (fin liten by men vägen ned var otroligt brant.. fanns även en liten klapperstensstrand här), Mirtos Beach.. otroligt vackert, var dock lite jobbigt att ta sig upp ur havet då det var lite vågor i kombination med klappersten.. badskor rekommenderas
![]() Annars kan jag rekommendera NAXOS som har allt ni önskar ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, nu har vi något att se fram emot!
Tack för personliga toppentips, jag skriver ner alltihop och skriver badskor på inköpslistan! ![]() Hoppas på att kunna resa två veckor nästa år, så då spelar restiden lite mindre roll och vi kan lägga fler öar på intresselistan ![]() |
![]() |
|
|