Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-09, 15:50
Zelda Zelda är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Jag bokar direkt med hotellet, (vi bor ju ofta hos samma) det är så gott som alltid ca 20-25% billigare!
men om vi ska bo på ett nytt hotell som i år, brukar jag kolla priset på typ Booking.com och sedan kontakta hotellet direkt, hotellen betalar en ganska hög procent i avgift och åtminstånden den bör du komma ner i pris!

Zelda
Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 16:24
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Jag tycker att det är så himla tråkigt att sajter som booking.com tar så många % i provision! Jag har redan retat mig på charterbolagen som bara pressar och pressar priserna för små hotellägare för att överhuvudtaget skriva kontrakt med dem, och nu detta! Synd om de Grekiska småhotellsägarna...dom behöver verkligen inte förlora de där extra procenten...!

Problemet är ju bara att många mindre hotell inte ens har egna hemsidor eller kontaktinformation tillgänglig på nätet. Jag har själv (varit tvungen) att boka lägenhet via booking när jag skulle till Madrid men där är det nästan omöjligt att hitta privata lägenhetsuthyrare, alla ligger ute på olika sajter.

Jag tänker verkligen sluta med att boka via booking, from. med nu gäller det att ringa upp hotellen personligen (när jag nu kommer att ha möjlighet att resa någonstans i Grekland..)

Ingela
Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 16:58
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A Visa inlägg
Jag tycker att det är så himla tråkigt att sajter som booking.com tar så många % i provision!

Ingela
Visst, kan ju tyckas lite tråkigt, men i längden så är det väl vi konsumenter ändå som betalar för det. Och det är ju ändå ganska bekvämt att kunna sitta hemma och välja och vraka bland de olika boenden och det är nog så att hotell och rumsuthyrare kommer att tycka det är mycket smidigare att slippa åka till hamnen för ragga upp kunder.

Nu i år har jag faktiskt bokat via booking. Tyckte ändå det kändes bra när flyget landar på Santorini ca kl 20 och jag vill bo i Oia.
Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 21:42
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Jag är egentligen emot förbokning eftersom jag tycker att rumsraggarna och spänningen i att inte veta var man hamnar är en kul del av resan till Grekland. I år har jag dock förbokat, först en natt i Rafina och sedan några nätter på Naxos. Fyra nätter vid Ag Georgios för €125 - bra pris! Bokade på hotels.com och bokning.com.

Jag får nog erkänna att jag har dragits med lite i allt snack om förbokning här i forumet. Blir också nervösare ju äldre jag blir. Får jobba lite med kontrollbehovet
Svara med citat
Gammal 2014-06-12, 22:55
anghad anghad är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2014

Hej ! Ny i forumet o har fått en hög puls efter att ha läst detta..Vi är 2 familjer 8 per s som åker o vi har inte bokat nått!! Är vi helt galet ute då??? Ska till naxos, amorgos o nån ö till...vi åker efter midsommar.
Svara med citat
Gammal 2014-06-13, 20:21
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Citat:
Ursprungligen postat av anghad Visa inlägg
Hej ! Ny i forumet o har fått en hög puls efter att ha läst detta..Vi är 2 familjer 8 per s som åker o vi har inte bokat nått!! Är vi helt galet ute då??? Ska till naxos, amorgos o nån ö till...vi åker efter midsommar.
Jag tror faktiskt att du kan känna dig lugn. Speciellt på Naxos och även Paros om ni ska dit. Om ni ska till Katapola på Amorgos så kommer det att stå en grupp rumsraggare helt lugnt och snällt en bit från båten. På de flesta andra öar är det gap och stim, men där är de väldigt dämpade.
Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 15:30
MatsB MatsB är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Amorgos spännande ö - hopps på många bra boenden där...
Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 15:35
anghad anghad är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2014

Hej - tack för svar...Ja, vi ska till Aigiali och vill gärna bo på samma ställe i alla fall där.. har börjat kika lite på bookings....Vi kör på som tänkt på Naxos och hoppas på att hitta bra boende där på plats!
Amorgos,Aigiali ser så vackert ut...åhh vad vi längtar nu!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.