Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-28, 17:56
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
Jag tycker fortfarande det är lite av charmen med att öluffa att välja på kajen, och jag har alltid fått bra boende tycker jag, men jag antar att rumsraggarna kommer att försvinna allt mer från kajen då fler har bokat i förväg.
Att fixa boende av rumsraggarna när man kliver av båten, det är ju det som ÄR båtluffning för mig.
Så för mig kommer det att vara ett stort minus om dom försvinner...
Jag förbokar ALDRIG när jag ska båtluffa i Grekland.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2014-03-28, 18:32
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Inte tror jag roomsarna försvinner i första taget.
Även om jag håller med Janne ovan om att varje pensionat nog måste följa med i utvecklingen och därmed bl.a finnas med på bokningssajterna, så innebär ju det samtidigt att konkurrensen på sajterna hårdnar. Därmed blir det nog också rum över och så länge det finns obokade rum - ja så länge kommer det finnas roomsare.
Visst är det trevligt och mysigt på många sätt för oss att de finns på bryggan när vi kommer. Samtidigt är det nog ett väldigt hårt jobb för dem att finnas där exempelvis mitt i nätterna och okristligt tidiga morgnar . Det bästa är ju, för dem, om de inte behöver jobba så hårt för att få fullbelagt. Fast visst skulle det, trots det, kännas lite sorgset i maggropen om de försvann (om jag får tänka helt egoistiskt då alltså). Det erkänner jag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.