Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-26, 19:45
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Flygbyte

En genomgående bokning görs alltid vid ett och samma tillfälle. Flera bolag kan ingå i denna genomgående biljett och det behöver inte heller tillhöra samma allians.
SAS - Air France: Stockholm-Paris-Rio de Janerio går alldeles utmärkt att boka som genomgående biljett.

Om man i efterhand vill lägga till en sträcka och få en genomgående biljett måste man på något sätt ha en ombokningsbar biljett i botten som man sedan använder som grund för en ny bokning, som då blir genomgående, eller man skriver in i bokn/bilj att de olika biljettnumren är i förbindelse. (här är jag ute lite på tunn is då det inte helt är mitt arbetsområde ) Oftast blir det då en merkostnad.

En biljett som inte är ombokningsbar/återbetalningsbar (=billigast) är endast användbar på den sträcka och på den dag och tid den är bokad på.
Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 07:10
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Flygbyte

Om man bokar två olika biljetter så finns det i vissa reseförsäkringar moment som kan täcka en missad anslutning när man inte har genomgående biljett, men det krävs då enligt villkoren en minimitid, i mitt fall måste jag vara på flygplatsen mins 2 timmar innan utsatt avgångstid, så den skulle alltså inte gälla vid 55 min.

Jag tycker också det borde räcka med tid om planet är i tid även vid icke genomgånde biljett, såvida ni kan få baggaget clerat hela vägen, eller reser utan checkat baggage. Kan ni inte checka in det hela vägen utan måste checka om det i Aten, då hinner ni troligen inte. (minimum chekin time är 30 minuter, + vänta på baggage som visserligen brukar kunna gå fort på Athen, kan gå men inget jag skulle satsa på annat än i nödfall)

sen kan man ju även glädja sig med att Aegean är 2a i Europa på att vara i tid, dom är ljusår före SJ i statestiken så de går verkligen bättre än tåget
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:02.