![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Underbart!
Tänk att gå ge sig ut o båtluffa o sedan åka hem till sin egen ö. // KR |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag ska bo på Pension Amorgos i Katapola till att börja med, sen kanske några nätter i Chora och i Egiali, får se när jag kommer dit! Den rätta känslan för ön hoppas jag att jag får då på plats, därefter får jag lägga upp mina planer känns det som, men just nu känns det som en bra idé att flytta runt lite på ön, ska ju vara där under lång tid! Åker du nattbåten då från Naxos? Mvh Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men det kanske blir någon annan gång! Ha, en trevlig resa du med sen i Juli! Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sunny, här går det undan med detaljerna!
![]() Jag kommer att åka från Naxos till Amorgos med en båt (Nel Lesvos Maritime) som går mån den 5 maj 10.10 och kommer till Amorgos 13:40. Jag kommer att lämna Amorgos lör den 10 maj med Blue Star kl 6 på morgonen. Jag har varit 2 ggr tidigare på Amo och har då bott på Pension Amorgos, har inte bestämt än om jag ska bo där den här gången också eller välja något billigare. Tror Pension Amorgos kostar 30-40 euro och jag vet att det finns boende från 22 euro, men utsikten från Pension Amorgos lockar mig! Yanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag mejlade till Pension Amorgos och fick ett lägre pris... pga att det är lågsäsong..så jag kommer INTE att betala 30-40 euro /natt!.. ![]() MEN du får gärna tipsa mig om vilka boenden som tar 22 euro/natt!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Planeringen går framåt och nu är det bokat 4 nätter på Diogenis, Naxos
och 5 nätter på Titika, Amorgos. Bara Santorini kvar! ![]() Spännande!! Yanna - från ett Rethymno med 24-25 gr i strålande sol! |
|
|||
|
|||
![]()
Titika! Så roligt!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Och vi kommer till Titika 19 dagar efter Yvonne och stannar åtminstone en vecka!
(Yvonne: Stjäl inte solnedgången). Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska kolla in TITIKA på plats, kanske jag ångrar mig och vill bo där istället.
![]() Men jag kommer förbi och hälsar på dig Yanna!!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror vi hinner ses några gånger den veckan, Sunny12! ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Ha nu en fin tid med alla planer det är ju en stor del av resan.
Anna & Jag har ju nu bott 11 år på Kreta och vi har gjort ett antal öluffar. Det finns så mycket fina öar i hela Grekland, sen var man vill bo helår är en annan sak. Vi kommer ju hem till Kreta efter våra luffar och känner att det är här vi vill bo även om andra öar kan vara både vackra,trevliga med fina människor. Förra året blev det Samos med några öar runtomkring och det var underbart. Olle |
|
|||
|
|||
![]()
Fysimera, ta er till Tinos också om ni inte redan varit där. Genuint!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Du kan vara lugn, jag lånar bara solnedgången! ![]() Yanna |
![]() |
|
|