Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
...
Jag menar alltså att du och Netwolf har missförstått henne. De nyanser som ni uppfattar i det hon skriver är era egna, inte hennes.
|
Då tror jag faktiskt att det handlar om en ömsesidig missförtåelse, för trots att jag nu mer sällan kommenterar så läser jag fortfarande inlägg då och då. Så om vi ska reda upp missförstånd vill jag tala om att Malin inte tillbringar all sin tid på playan i Platanias utan får finna sig att "släpas med" på de mest hissnande turer runt Kreta när tid finns. Malin har besökt små kafeneio på obyggden och druckit morgon kaffe med knotiga gamla Kretensare, hon har firat äkta Grekisk påsk, vandrat långa vägen ner och upp till Prevelli släpandes på allehanda ting, ätit hemlagad grekisk husmanskost, haft skådespelare från Zorbas till bordet, kört vilse i bergen och ätit lamm med fåraherdar och lärt sig laga mat som inte finns på några turistmenyer. Efter alla, mer eller mindre underförstådda, påhopp mot Malin har jag full förståelse för att sinnet rinner ibland. Jag har själv varit i samma situation. För att återknyta till ämnet Bildgåtor, Malin har lagt ut minst en och omgående fått kommentrer om att det ju självklart måste röra sig om Chania.
Beträffande Netwolf kan jag bara gissa att han när ett genuint intresse för ett Grekland bortom fasaden, men gubben är "förbannad" med skitskön humor och en par av forumets medlemmar verkar tycka illa vara om skämt.
Om man nu får ha olika smak och tycke beträffande bildgåtornas vara eller ikke vara, eller huruvida de ska förgyllas med vidare information så måste vi också ha överseénde med sånna som mig och Netwolf, som kan se humor i det mesta och aldrig klarar att hålla käften när det sker.
Du, Elisabet, ska inte tolka mitt inlägg som kritik eller personangrepp mot dig utan för vad det är, ett inlägg om allas olikheter och ett litet försvarstal för ovan nämnda medlemmar - som jag tycker fått utstå mer än ett påhopp genom åren.
//Kikh