Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-01, 16:09
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
För min del är det inlägg likt dessa som gör att jag tappar lusten för forumet. Det du skriver nilam är inte en diskussion i en sakfråga utan personangrepp. Och när en eller flera hakar på som du gör Netwolf, är det mobbing.
Personangrepp eller inte...enligt mig är det sant. Och mobbing...nja, den som själv uttalar sig om det ena än det andra och ofta trampar folk på tårna bör kanske tåla det Och sakfrågan var väl från början Bildgåtor och då förstod jag inte ens varför det börjades diskutera om mindre berestas beteende och de tog mer illa upp vid kritisering av favoritön Är inte det ett översitteri att uttala sig på det viset...? Eller tycker du det var sakligt?

Men om folk inte klarar av mina inlägg så tar jag på mig andraplatsen på listan över anledningar till att folk lämnar Kalimera... Förstaplatsen är sen länge upptagen
Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 16:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Personangrepp eller inte...enligt mig är det sant. Och mobbing...nja, den som själv uttalar sig om det ena än det andra och ofta trampar folk på tårna bör kanske tåla det Och sakfrågan var väl från början Bildgåtor och då förstod jag inte ens varför det börjades diskutera om mindre berestas beteende och de tog mer illa upp vid kritisering av favoritön Är inte det ett översitteri att uttala sig på det viset...? Eller tycker du det var sakligt?

Men om folk inte klarar av mina inlägg så tar jag på mig andraplatsen på listan över anledningar till att folk lämnar Kalimera... Förstaplatsen är sen länge upptagen
Man har inte bara ett ansvar för det man skriver utan också för hur man tolkar och uppfattar det andra skriver. Alla uttrycker sig olika och alla nyanser kommer aldrig fram. En del är övertydliga och missförstås ändå ibland. En del är mer korthuggna i sitt sätt att skriva och missförstås också.
Jag förstår att EvaL kan uppfattas som att hon kommer med pekpinnar ibland eftersom hon uttrycker sig lite korthugget. Men eftersom jag känner henne lite, och vi faktiskt har pratat om detta en gång, så vet jag att hon inte menar så. Hon är inte det minsta dömande och tycker som de flesta andra att var och en ska göra precis som det passar en själv. Hon har inte heller någon enda gång skrivit några nedlåtande ord till eller om någon i forumet. Däremot har hon många gånger talat om vad hon tycker om olika saker. Och som sagt, hon gör det på ett kort och lite krasst sätt, som jag förstår kan misstolkas. Men den som läser har som sagt också ett ansvar att tänka efter om skrivaren verkligen menar som man själv först uppfattar det.

Jag menar alltså att du och Netwolf har missförstått henne. De nyanser som ni uppfattar i det hon skriver är era egna, inte hennes.
Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 16:48
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Inget bråk i klassen!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 13:24
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Inget bråk i klassen!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 17:34
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
...
Jag menar alltså att du och Netwolf har missförstått henne. De nyanser som ni uppfattar i det hon skriver är era egna, inte hennes.
Då tror jag faktiskt att det handlar om en ömsesidig missförtåelse, för trots att jag nu mer sällan kommenterar så läser jag fortfarande inlägg då och då. Så om vi ska reda upp missförstånd vill jag tala om att Malin inte tillbringar all sin tid på playan i Platanias utan får finna sig att "släpas med" på de mest hissnande turer runt Kreta när tid finns. Malin har besökt små kafeneio på obyggden och druckit morgon kaffe med knotiga gamla Kretensare, hon har firat äkta Grekisk påsk, vandrat långa vägen ner och upp till Prevelli släpandes på allehanda ting, ätit hemlagad grekisk husmanskost, haft skådespelare från Zorbas till bordet, kört vilse i bergen och ätit lamm med fåraherdar och lärt sig laga mat som inte finns på några turistmenyer. Efter alla, mer eller mindre underförstådda, påhopp mot Malin har jag full förståelse för att sinnet rinner ibland. Jag har själv varit i samma situation. För att återknyta till ämnet Bildgåtor, Malin har lagt ut minst en och omgående fått kommentrer om att det ju självklart måste röra sig om Chania.

Beträffande Netwolf kan jag bara gissa att han när ett genuint intresse för ett Grekland bortom fasaden, men gubben är "förbannad" med skitskön humor och en par av forumets medlemmar verkar tycka illa vara om skämt.

Om man nu får ha olika smak och tycke beträffande bildgåtornas vara eller ikke vara, eller huruvida de ska förgyllas med vidare information så måste vi också ha överseénde med sånna som mig och Netwolf, som kan se humor i det mesta och aldrig klarar att hålla käften när det sker.

Du, Elisabet, ska inte tolka mitt inlägg som kritik eller personangrepp mot dig utan för vad det är, ett inlägg om allas olikheter och ett litet försvarstal för ovan nämnda medlemmar - som jag tycker fått utstå mer än ett påhopp genom åren.

//Kikh
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:28.