![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Du får gärna kalla mig bessewisser kanske sitter vi då i samma båt. Faktum kvarstår. Kritisera någons paradis gör man inte ostraffat.Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
)... Din kritik brukar väl mest grunda sig på att vi andra inte äter nog bra mat enligt dig.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Uten å ha oversikt over hvilken tid på året du har vært på Kreta, vil jeg anbefale deg å reise i l a v sesong, hvis du ikke allerede har den erfaringen ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Jag tror banne mig att många redan korkat upp fredagsvinet allaredan. Det här artar sig till rejäl diskussion.
![]() Själv argumenterar jag aldrig, utan jag bara förklarar varför jag har rätt! ![]() /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Några vill lösa gåtor, andra vill diskutera ... Vad är problemet???
![]() Sjöborren ... Som inget begriper.
|
|
|
|||
|
|||
|
Kanske så enkelt att det finns ett uppdämt behov av att diskutera. Frågan är om Arne kände vibbar.....
![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Kul det där med "elit".
I denna tråd använt som en minoritet som man inte ska bry sig om. Mobbing? "Antiintellektualism"? Kul det där "besserwisser". I denna tråd använt om en minoritet som man inte ska bry sig om. Mobbing? Antiintellektualism? xenos som har fräckheten ... forts kanske föjer |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Håller helt och fullt med dej. Ser inget problem med att smaken är som baken, delad. Jag tror dessutom att anledningen till att antalet bildgåtor exploderar nu är att våren är här och man känner att säsongen nalkas. Grekland är närmre än på länge.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Varför har alla taggarna utåt ...
![]() Sjöborren. ))
|
|
|
|||
|
|||
|
Inte alla.....bara sjöborrar
![]() ![]() ![]() ![]() Förlåt, kunde bara inte låta bli! ![]() Lissi |
|
|
|||
|
|||
|
Vad menar du med "ALLA"..
..så upplever inte jag det!..
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() Monica
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Detta uttryck kommer jag att använda ibland. Tack |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() Jag tackar och bugar å det ödmjukaste för din fantastiska formulering av mina tankar Kari! Jag har valt att bosätta mig helt nära "turistfällan" och "tivolit" Platanias av ren bekvämlighet - Ska man bo på Kreta måste man försörja sig, och det gör man smidigast i turistbranchen. Nu verkar det, tråkigt nog, som om jag på grund av bostadsort sällat mig till en för mig tidigare okänd B-kategori av människor. Mina åsikter och mitt kunnande om Chania och Kreta gills liksom inte, och inte fan kan jag vara med på bildgåtorna heller, eftersom jag har fräckheten att vara bosatt på ön.Till mitt försvar ska hållas att jag jobbar så mycket att jag håller mig runt Chania-kusten om sommaren. Dessutom har jag ett rent förbaskat dåligt minne, och till råga på allt så spottar jag inte i glaset när jag är ute på tur runt ön, så jag kan omöjligt komma ihåg alla platser jag sett Men jag har nu inte bara slutat kolla bildgåtorna, jag har mer eller mindre kastat in handuken och överlåter åt andra sakkunniga Kreta-proffs att hjälpa i spörsmål. Bäst så kanske, så massturismen till ovan nämnda by sinar ut och alla näriga lokalföretagare kan återgå till att odla apelsiner i ruinerna av sina tidigare blomstrande taveror och hotell. Då kan jag starta upp eko-turism i området! Nej, skämt å sido har det blivit så att de som vill ha tips om Chania-kusten hellre skriver till mig privat än lägger ut trådar på forumet. Ingen vill väl bli åthutad för vilket semestermål man väljer.//Kikh |
|
|
|||
|
|||
|
Jag gillar Kreta mer och mer.. Ön har allt, inte minst turister varav jag är en! Agia Marina, en gång, Platanias 2 ggr, Nea Chora en gång, snart 3 och Retymno 2, snart 3 ggr. Lika härliga resor alla! Vi har rest runt massor på ön och vandrat i raviner. Besökt genuina byar och trängts på överfulla hamnpromenader med inkastare. Älskar allt!! Resor blir vad man gör dem till. Varför det t ex ska vara finare att åka till Paleochora eller Chora Sfakion förstår jag inte. Antalet turister i förbållande till bofasta är förmodligen högre där
. Kikh, jag ser fram emot att träffa Dig och Kostas igen i juni och september och dig Yanna i oktober!Lissi Senast redigerad av Lissi den 2014-02-28 klockan 19:49. |
![]() |
|
|