![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Inga bussar går via G från Pal till Chania. Från Pal finns bara en resrutt. Man måste alltså åka till Chania.
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tack Birgitta,då vet jag vad jag har att gå efter! Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Birgitta...du som har stenkoll på läget...Hur lång tid tar resan från Chania till Paleochora? Jag tror jag har en turlista nånstans men Du vet väl som åkt flera flera gånger.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Resan mellan Chania och Paleochora ska enligt turlistan ta en och en halv timme.
Men i verkligheten brukar det alltid ta en timma och 45 minuter. Busschauffören tar säkerheten först, men det vet inte dom som planerar rutten. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Jättebra....Jag ska ta med min väninna dit när vi är i Nea Chora i början av juni. Bara över dagen....
Sen ska jag ju kanske, kanske bo några nätter i oktober, men de planerna är så lösa ännu. Jag har ju aldrig fått nån känsla för Paleochora konstigt nog.... ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Birgitta...går det flera turer/dag?
Vi kommer att vara på Kreta de tre första veckorna av juni. Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu på vintern går det tre turer per dag. Tidig morgon, lunch och på eftermiddagen. På sondagar går det två turer, lunchturen är då borttagen.
Jag tror det är samma frekvens på sommaren, kanske man har tre turer även då på söndagar. Hur det är under högsta turistsäsong vet jag inte, men jag tror inte dom ökar turtätheten då. Birgitta (som tycker bussturen i dagsljus är underbar) |
|
|||
|
|||
![]()
Låter mysigt - hur är förresten vädret i Palochora andra halvan april ni som vet? Vad kan ett par yngre tonåringar roa sig med?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vädret kan man aldrig sia om. Men "vintern" är då över på Kreta. Som en svensk, bra sommar var det senast vi var där i april. Få se hur det blir när vi kommer dit denna april.
Och ett är säkert; naturen sjuder av färger! Birgitta |
![]() |
|
|