Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-13, 14:10
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Krakow

Vilken spännande och intressant resa ni haft. Tack för rapport och underbara bilder!

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 15:25
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Håller med om att Krakow är en fantastisk stad. Var där förra året - på våren. Men att se staden i vinterskrud lockar ... Kanske handla julklappar i galleria Krakowa.

Jag gjorde faktiskt några fynd i gallerian. Bland annat köpte jag ett par skor som trivdes så bra på Tilos - förra våren - att de gömde sig under sängen då det var dags att åka hem. De fick en fyra-månaders gratisvistelse på ön.

Hälsningar! Sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 16:43
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Härligt att höra om er fina resa.

Har varit i Krakow två ggr. Båda tidig vår och ganska kylslaget.

Angående Saltgruvan tycker jag den är en fantastisk upplevelse. Första gången kom vi dit av en slump och gick ner utan guide. Eftersom det då inte fanns några förväntningar var det en fantastisk upplevelse.
Några år senare var jag där igen med annat resesällskap. Mer påläst och vi valde att även då gå utan guide vilket i det här fallet absolut inte var en nackdel. Hisorien och berättelserna om gruvan är ju ganska begränsade så det är lätt tt läsa på i förväg.

Sammanfattning; Krakow med sevärdheter, både i staden och i dess omgivning är väl värt en resa vilken tid på året som helst
Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 20:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
Angående Saltgruvan tycker jag den är en fantastisk upplevelse. Första gången kom vi dit av en slump och gick ner utan guide. Eftersom det då inte fanns några förväntningar var det en fantastisk upplevelse.
Några år senare var jag där igen med annat resesällskap. Mer påläst och vi valde att även då gå utan guide vilket i det här fallet absolut inte var en nackdel. Hisorien och berättelserna om gruvan är ju ganska begränsade så det är lätt tt läsa på i förväg.
Vi fick inte gå utan guide. Hade vi kommit ensamma hade vi ändå fått vänta in en grupp som språkmässigt passade och det kunde ta sin tid. Det stod tydligt i anvisningarna för besöken Vi hade gärna gått ensamma men här räknades vi in och guiden rapporterade i telefon mellan varje "grotta" var hon var och med hur många. Vi fick inte ens lämna gruvan utan att åka med en grupp i hissen upp. Det var väldigt noga. Vi räknades in många gånger.

Det var samma i Auschwitz, enbart besök i grupp gällde. Vi fick vänta så det blev full grupp. Birkenau kunde dock besökas enskilt.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 19:10
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Ser fint ut, tack för rapportering och bilder!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 19:36
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Jättefina bilder som gör att man blir nyfiken på Krakow
//maji
Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 23:24
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi har lenge hatt KRAKOW høyt opp på Storbyønskelista vår
Disse flotte bildene, og det du skriver, frister virkelig til å gjøre alvor av å reise dit, Lissi

I kveld kom vi hjem fra fantastiske ROMA
- ved siden av Athen, og uten å sammenligne dem, er d e t VÅR absolutte favorittstorby
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.