![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag har gått runt i hotellområdet. Men vet inte riktigt. En bungalow tror jag att jag skulle vara trevlig. Men å andra sidan så kanske det är ännu bättre utsikt från en hotellbalkong. Testa även den lilla stranden nedanför hotellet. Det är nästan bara hotellgäster som ligger där, även fast den är "public". Alltså, jag vet inte vad de menar med avstånden riktigt. Det finns ju ingen direkt "kärna" i Lassi. Det är ju bara en genomfartsväg med diverse restauranger, supermarkets & hotell på ömse sidor. Det tar väl en dryg halvtimma med långsam promenad att gå igenom Lassi och in till Argostoli. (20min är inget problem heller). När du passerat halva byn o lite till så ligger det en restaurang som heter Siritaki... på "havssidan", till vänster alltså.. Den ÄR helt ok. Vi har under alla besök aldrig blivit serverade dålig mat här. Snett mitt emot så ligger det en annan bra restaurang som heter ... Nefeli. Ni kan börja på någon av dessa. Det kan ju ändras från år till år, men dessa har alltid varit ok. När man har gått igenom byn och är vid Dolphin´s supermarket så kan man sneda ner till vänster och följa "Fanari road". Då kommer man till slut till Oscar´s restaurant. Maten här är godkänd, men flera dagar i veckan så får man även underhållning i form av dans o musik mm. Det räcker med ett besök där under en semester, men det brukar vara ganska trevligt. I Argostoli är utbudet större. Runt torget finns de dyraste o "livligaste" ställena. Utefter hamnpromenaden o andra sidogator är det lite lugnare. Man får prova lite själv. //Conny ![]() |
|
|