![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja gud vad jag längtar efter snö. Inte ens frost i morse. Ser fram emot fin härlig pudersnö som lyser upp allt. Ljusfestivalen som invigs idag kommer att ske i becksvart mörker och antagligen ska det regna också. Har också noterat att vår stad ligger högt i rankingen över ställen som folk vill resa till nästa år. Tänk om vi blir en turiststad för ett tag.
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så Beas fundering över öar så:Vi återkom till Amorgos i höstas efter ett uppehåll på cirka 4 år. Vi har varit många gånger till denna ![]() ![]() Så Bea, rådet jag kan ge dig, ta inte så många öar. Jag hade bara valt Amorgos och Schinoussa. (Fast Astypaleya är också en gilla-ö av mig. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Glömde skriva att rankingen som placerade Umeå så högt som besöksmål gjorts av Lonley Planet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, var är vintern? Inte i Umeå i vart fall... Idag är det fruktansvärt grått och trist.
Hmm, det här med antal öar är ju som det är. Vi är lite rastlösa av oss. Tre hinner vi nog med i vart fall, och jag tror inte vi väljer bort Astypalea. Dit har vi varit på väg många gånger ![]() Jag längtar tillbaka till Amorgos nu när barna är lite äldre. Sist blev det korta promenader då vår yngsta bara var fyra år. Vi hoppas nästa sommar på riktiga vandringar, han har då hunnit fylla 11. Och verkar inställd på att vandra. Så Amorgos förblir nog också kvar... Vi får väl se! |
![]() |
|
|