![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lyssnar förresten på en spellista på Spotyfi som heter "Grekisk tavernamusik", och den känns passande idag
![]() Så perfekt alltihop , men ett tips , lyssna här : http://open.spotify.com/user/tomgubo...LNvEU2mRYFeutP /Tom |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här har vi mer för den envetne : http://open.spotify.com/user/tomgubo...BtFlYSEEApenQW
Lyssna & njut !!! Tom: som älskar Tragoudiamusik ! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sen visade han mig även KALIMERA-dekalen som han hade på väggen, kul!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu är det visserligen lördag. Men vi ska gå ner till centrum i Katapola och ta en stifado. Hoppas vi hittar ett lugnt ställe där det inte blåser (stormar). I annat fall får vi sitta inne.
Här på Amorgos hittar inte Arne schnitzel på någon meny,,, Men jag hittar mina "gorätter". Äntligen får jag äta spenat, som jag aldrig tillagar hemma sedan 27 år. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som ska äta lax med ett av barnbarnen |
|
|||
|
|||
![]()
Lördag här också,allting är packat å klart för hemfärd efter 3 veckor på Samos.
Två veckor med kanonväder och sen kom nordanblåsten å det vart rent ut sagt skitkallt men vi har varit ute ändå fast vi hade behövt varmare kläder.God mat har vi ätit,trevliga människor har vi träffat. Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Lika här på Tinos, blåser ruskigt kallt, nu får man få gå till de tavernor där man kan sitta inne, annars blåser man bort..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fredag blev till lördag o nu har lördag blivit till söndag. Allt går i en rasande fart.
Lördagen blev inte Grekisk utan fyllt av Italienska delikatesser. Både kallskuret och olika ostar. Vansinnigt gott det med. // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Fint att höra alla goda menyer!
Ikväll har jag lagat Papoutsakia- små skor. Jag gör det på mitt sätt.Är inte så förtjust i bechamel. Gröper ur auberginerna,hackar en del av inkråmet.Steker lamm el. köttfärs.Steker lök,vitlök,persilja,lite färsk tomat,inkromet av auberginerna och tomatpure.Läggger till oregano, salt och peppar och lite xa olilvolja. Steker auberginerna med olivolja och salt i ugnen och tillsätter sen röran.Ovanpå lägger jag fetaost och vanlig gratängost.Låter det vara i ugnen tills det får färg. Det blir GOTT! |
![]() |
|
|