Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Jannis & Ylvas hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-12, 21:27
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2010, november

Eva,
alkohol i överdriven mängd, framför allt för de som inte kan sluta förrän flaskan är tom, är naturligtvis inte hälsofrämjande. Raki och annan alkohol i rimlig mängd tror jag inte försämrar hälsan. Jag kan se många exempel på båda ytterligheterna här och i Sverige. Jag själv tror inte att alkohol är medicin mot demens, utan jag berättade bara vad mina grekiska vänner delgav mig.
Var hittar du dina uppgifter om Alzheimer om Grekland (Kreta)? Virkar du förresten? / Jannis
Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 11:27
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2010, november

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Eva,
alkohol i överdriven mängd, framför allt för de som inte kan sluta förrän flaskan är tom, är naturligtvis inte hälsofrämjande. Raki och annan alkohol i rimlig mängd tror jag inte försämrar hälsan. Jag kan se många exempel på båda ytterligheterna här och i Sverige. Jag själv tror inte att alkohol är medicin mot demens, utan jag berättade bara vad mina grekiska vänner delgav mig.
Var hittar du dina uppgifter om Alzheimer om Grekland (Kreta)? Virkar du förresten? / Jannis
Det finns ganska många sammanställningar av forskning gällande demensprevalens i världen bland annat av professor Laura Fratiglioni. Fakta kan du också hitta via Karolinska institutet och exempelvis Svenskt demenscentrum. Den 21 sept är det internationella demensdagen så kommer det säkert att publiceras en del artiklar. Läkartidningen och Dagens Medicin har säkert också en del i sitt arkiv.

Jag förstår inte riktigt din fråga om jag virkar men svaret på den är nej. Stickar gjorde jag en gång i tiden men gör det inte längre.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.