![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men, flygtiden är väl tilltagen så 98% av planen landar i tid! ![]() Lissi - som ska flyga med dem igen |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Deia ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ryanair har dårligst service
I overkant av 3.000 britiske forbrukere er blitt bedt om å vurdere hvor god kundeservicen er hos hundre store aktører innen forskjellige bransjer. Hvert selskap er gitt poeng etter hvor flinke de er på alt fra å bistå kundene når det skjer noe uforutsett, til om de får kundene til å føle seg verdsatt. Ryanair får kun to av fem mulige stjerner på hvert av punktene, og ender dermed på sisteplass av samtlige bedrifter med sine 54 av 100 mulige poeng. (...) Det irske og etterhvert omstridte flyselskapet er dessuten en gjenganger på det svenske forbrukermagasinet Råd&Röns svarteliste. To ganger hvert år trekker de frem selskaper som ifølge den svenske reklamasjonsnemdnen ikke har gitt kundene det de har krav på. Sakset fra en artikkel på dinside.no, les hele her: http://www.dinside.no/922951/ryanair-verst-paa-service |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ska åka med Ryanair:
Till Girona i mitten av oktober. Till Teneriffa runt nyår. Till Rhodos i maj nästa år. Till att börja med. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Som vi nästan. Girona i oktober och Krakow i januari. Till att börja med .
Lissi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sammen med mine tre barnebarn "testet" jeg Ryan Air før skolestart i august.
Det var en virkelig god opplevelse ![]() så fint fly, rent/delikat og med et serviceminded kabinpersonal ![]() Vi hadde god benplass og behagelige seter, det eneste jeg savnet var lommen til aviser o.a i seteryggen foran meg, d e t gikk bra det og ![]() Leste at R. A slipper "vår/sommer 2014" i slutten av måneden, det ser jeg fram til, det blir nok flere turer med dem ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jag blir allt mer övertygad om att kritiken mot Ryan Air sprids av konkurrenter som känner sig hotade av att RA visar att det går att ge bra service med betydligt lägre priser än de själva tar.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ancona tur /retur på höstlovet v 44 m Ryan stannade på 4200kr för två vuxna två barn - mer än överkomligt ! Hej siena, hej greve in chianti, hej montalcino , hej Montepulciano
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Norwegian börjar få dåligt rykte nu också eller har de ej lyfts fram i ljuset innan nu tro?
Vilket bolag skall man satsa på?? ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vi har rest mycket med Norwegian själva och är helnöjda med plan, service och priser.
Åker man lågpris så gör man.. Bra priser på extra bagage. Vi har ju 50-100 kunder som åker Norwegian och vi har ej hört klagomål. Däremot de som åker med andra bolag kan klaga på benutrymme i första hand. Men vi provar även andra flygbolag och nu under vintern så blir det ofta SAS och även det fungerar bra. Olle |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Anledningen till Norwegians ljus i media är ju den katastrofala starten på sin långlinjesatsning. Varken billigt eller bra. I Europa funkar det ju hur bra som helst om man lyckas få tag i hyfssat billiga biljetter, vilket inte alltid är fallet när man räknar slutsumma. / Nyss hemkommen från BKK där det satt ett hundratal skandinaver och väntat i 12 h på sin flight med norskarna
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Såg denna film på SvD, kanske tänkvärt hur man packar sin väska!
![]() http://www.youtube.com/watch?feature...&v=gWK1M2Ip-Cw Rolf |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Det är tydligt att Bergamos flygplatspersonal inte gillar Ryan Air i alla fall.
![]() RA kan ju knappast lastas för just detta. Tror f ö att alla flygbolags bagage hanteras illa. Tur man alltid åker med handbagage på RA. Lissi |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ett ganska normalt hanterande av bagage tycker jag. En väska ska tåla att släpas lite och kastas upp i bagageutrymmet. Ett mindre fall, i det här fallet från bagagebandstrucken, skall heller inte vara något problem. Jag lovar att allas våra väskor har vid något tillfälle blivit lastade på just detta sätt!
Allt för många passagerare är tyvärr mer rädda om sin väska än om sitt innehåll. I tidernas begynnelse var kofferten till för att skydda innehållet. Nu är resväskan en statuspryl och minsta repa eller buckla skall reklameras. Köper man en kvalitetsväska så drabbas man inte av detta men väskor från Rusta eller Biltema kanske man inte ska kräva att de tål så mycket ! Det är annorlunda om väskan behandlas så att den går sönder. Då är det självklart att flygbolaget får stå för viss kompensation. Det gör de också! Inte många flygbolag bråkar om en till synes ny väska rapporteras med skada. |
![]() |
|
|