Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-18, 07:59
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Kykladerna!

Jag planerar min 50 årsdag!!!
Jag och min sambo ska luffa runt i Kykladerna från slutet av aug 2014 och i 14-16 dagar.

Naxos, blir det...och sen vill jag ha ert råd på vilka öar och platser, boende. Vi ska besöka.. jag fyller 4 sep och då har jag en önskan om att vakna och öppna dörren och utanför är havet och bara att gå rätt i..sen bara njuta på underbara matställen gärna vid havet..Speciellt på kvällen..

Så snälla ni...fyll på med era tips..ang. Boende, Öar, Platser vi måste se, matställen vi bör besöka..

Kan man göra dagsutflykter från Naxos till andra öar?? Vilka? och hur går båtarna?

Med vänlig hälsning Annika
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-18, 08:28
aussie aussie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Jönköping/Perth
Inlägg: 76
Standard Re: Kykladerna!

Hej kan tipsa om angeliki apartments på plaka i Naxos. Googla fram deras hemsida. Ligger precis vid stranden och i närheten till många fina restauranger. En annan tips är att kombinera Naxos med Paros ..det är bara 45 mins båtresa. Här har vi bott i Naoussa som är väldigt mysigt. Finns en del hotel som ligger nära havet tex kalypso.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-18, 09:26
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Sv: Re: Kykladerna!

Citat:
Ursprungligen postat av aussie Visa inlägg
Hej kan tipsa om angeliki apartments på plaka i Naxos. Googla fram deras hemsida. Ligger precis vid stranden och i närheten till många fina restauranger. En annan tips är att kombinera Naxos med Paros ..det är bara 45 mins båtresa. Här har vi bott i Naoussa som är väldigt mysigt. Finns en del hotel som ligger nära havet tex kalypso.
Kollade in hotellet..ser fint ut..Men tar gärna mot fler tips
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-18, 11:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kykladerna!

Vill ni ha en riktigt grekisk semester så åk vidare från Naxos till Tinos och bo på ett av de många ställena längs Agios Fokias t ex Korali eller Golden Beach. Stanna några dagar där i charmiga, genuina Tinos Chora och besök fina byar. Åk sen vidare till Andros och bo i Batsi alldeles vid havet och solnedgångar.
Åker ni från Aten så är det ju jättebra att åka "hemåt" hela tiden.
booking.com har många bra boenden ni kan kika på.

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-19, 08:13
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Sv: Kykladerna!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vill ni ha en riktigt grekisk semester så åk vidare från Naxos till Tinos och bo på ett av de många ställena längs Agios Fokias t ex Korali eller Golden Beach. Stanna några dagar där i charmiga, genuina Tinos Chora och besök fina byar. Åk sen vidare till Andros och bo i Batsi alldeles vid havet och solnedgångar.
Åker ni från Aten så är det ju jättebra att åka "hemåt" hela tiden.
booking.com har många bra boenden ni kan kika på.

Lissi

Okej...låter ju jättebra...Skulle vilja bo på ett himmelskt ställe i 2 ¨nätter i samband med då jag fyller, finns det någonstans där jag bor på "stranden" med havet direkt utanför och där man har något fint matställe i närheten?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-19, 10:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kykladerna!

Jajamen! Bo på Golden Beach hotell med egen terass mot vattnet....Bara att korsa den lilla vägen och hela stranden är er för morgon- och kvällsdopp. Granntavernan Marathia har utsökt mat!
Marianne, här på Kalimera har säkert en fin bild att lägga ut och mer info för hon och maken bor alltid där när de är på Tinos! Skriv ett PM till henne och fråga!

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-19, 10:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kykladerna!

Det kan vara en bra idé att läsa på om de olika öarna och kanske köpa några E-guiderna över de som du vill frödjupa dig mer om. Finns många fina öar i kykladerna med lite olika karaktär.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-19, 22:36
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 738
Standard Sv: Kykladerna!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vill ni ha en riktigt grekisk semester så åk vidare från Naxos till Tinos och bo på ett av de många ställena längs Agios Fokias t ex Korali eller Golden Beach. Stanna några dagar där i charmiga, genuina Tinos Chora och besök fina byar. Åk sen vidare till Andros och bo i Batsi alldeles vid havet och solnedgångar.
Åker ni från Aten så är det ju jättebra att åka "hemåt" hela tiden.
booking.com har många bra boenden ni kan kika på.

Lissi
Jag håller helt med Lissi! Vi var en liten sväng (för liten...) på Tinos för första gången i år och blev helförtjusta!!! Härlig strand och väldigt god mat!

MVH zakka
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT