![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Oktober är en härlig månad att vara på Rhodos. Jag säger det efter att ha många års erfarenhet av att vara där vid den tiden och då brukar vi vara i stort sett hela oktober och komma hem de allra sista dagarna i oktober månad. Rhodos är mycket väderstabilt och har de flesta soltimmarna i hela Grekland. Jag skulle inte välja att åka så långt norrut som Kefalonia denna tid på året men det är mitt val och andra har säkert andra åsikter. Så utan tvekan skulle jag satsa på Rhodos och det gör vi också även detta år.
Margaretha |
|
||||
|
||||
![]()
Kefalonia är en fantastiskt fin ö. Jag skulle gärna åka tillbaka, men i oktober väljer jag sydligare öar.
Kolla gärna vädret på yr.no - och jämför Chania med Palaiochora (som man måste stava Paleochora på yr.no). Ja, jag vet att många väljer Poseidon och Meteo, men själv följer jag gärna vädret på yr.no Följ med i vindstyrkan också. Denna sommar har det varit stor skillnad på hur mycket det har blåst i Chania och i Paleochora. Enorm skillnad! 1-2-3-4 i Chania, ofta 7-8-9 eller mer i Paleochora. Hur det blir med vinden i oktober, är det ingen som vet, men följ med några dagar. |
|
||||
|
||||
![]()
Bra val, Mysofix. Vare sig du väljer Nea Chora eller Paleochora.
Och bägge ställena finns ju kvar. För oss är det så att när vi åker till Kreta och Paleochora, måste vi även åka till Nea Chora vid minst ett tillfälle. Men vi har ju förmånen att åka mer än en veckotur,,,, Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Första veckan i oktober förra året var jag o dottern i Nea Chora där vi trivdes riktigt bra. Tyckte det var skönt med sådan kort transfer o närheten in till Chania stad med stort utbud av restauranger. Vi hade varmt o fint väder hela veckan.
RAN (som även skulle vilja till Paleochora någon gång) |
![]() |
|
|