![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är bäst att vara på säkra sidan än att inte ha när olyckan är framme. |
|
||||
|
||||
![]()
Det har känts väldigt långt till avresa när jag bokade i början av juni och dessutom jobbat hela sommaren. Nu har jag bara timmar kvar till avresa till Skopelos. Jippiii!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Trevlig resa, vi åker till Skopelos nästa lördag.
När det gäller getingar och om man skulle bli biten finns det en"penna"att köpa apoteket i Skopelos som luktar amoniak, fungerar fantastisk bra för oss som inte är väldigt känslig i alla fall. En liten pensling och man blir botad direkt. Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Barnbarnet ordinerades cortison efter att sticket som satt alldeles under ögat kylts ner en längre stund vilket han inte var så nöjd med. Cortison la jag på direkt efter sticket. Han blev lite röd och blå men efter några dygn var det borta. Ingen allergi men det brukar ju utvecklas först när man blir stucken en andra eller tredje gång om man har otur.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller getingar och om man skulle bli biten finns det en"penna"att köpa apoteket i Skopelos som luktar amoniak, fungerar fantastisk bra för oss som inte är väldigt känslig i alla fall. En liten pensling och man blir botad direkt
Jag tror att det finns även på Apoteket ( det ursprungliga ) i Sverige. Jag köpte något som heter After Bite.det har 3,5 % Ammoniak. ( det luktar ![]() Ser ut som en penna man stryker på olika bett så ska det lindra. Nu har jag inte testat det så mycket, ![]() där upplevde jag att behovet att klia upphörde... |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ammoniak som är den aktiva substansen i After bite.
Eva |
![]() |
|
|