Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-07, 09:16
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Sommar-mögel

Stefan, jag har ibland funderat på att skriva en bok, men som du säger måste man då förmodligen fabulera lite, och jag har hur många livsöden som helst att fabulera ikring, men jag vill samtidigt inte utlämna någon...Om man fabulerar baserar man det ju gärna på faktiska händelser och stämningar.

Vad gäller katterna är det nog så, som det sägs, att DE äger oss och ser oss som trevliga matleverantörer, och glömmer oss antagligen minuten efter de ätit sig mätta. Jag har ett gäng älsklingar här, och tar inget ansvar för deras hälsa mer än mat och vatten, -utomhus- och några är steriliserade/kastrerade och har fått vederbörliga sprutor. De som vill bli kelkatter visar detta direkt, de andra avböjer all närmare kontakt. De klarar sig bra i det här klimatet och lever fritt (och farligt) . Jag skulle inte klara att ha hund med allt det för med sig av fostran och tilsyn.

Tack för dina intressanta inlägg!
Gammal 2013-08-07, 12:54
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Härlig läsning Stefan.
Du är en mästare på att vända/vrida och hitta vinklar.
Vi njuter i stor skala.

Paul
Gammal 2013-08-07, 13:14
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Du blandar och ger av ditt liv och av dina erfarenheter. Du är ibland poetisk, ibland realist, men tillsammans blir allt underhållande att läsa.
/ Jannis

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.