![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det spåren som är "blöta" du menar?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är spåren som ser "blöta" ut, men de är inte det, "spåren" ser likadana ut idag även om solen värmt och borde har torkat ut ev. blöthet. Ungefär som när sniglar efterlämnar sig spår (men inte så stora spår!).
Ingen igelkott alltså, antagligen inte heller en katt (de gör väl också avlånga bajsar), kanske en hare eller en kanin som förvillat sig ut ur någon grannes bur. Men de blöta spåren på flisorna..., kan djuret ha hasat sig fram på baken? Det jag vill vara säker på, är att det inte finns råttor i närheten, men det har jag aldrig upplevt, så egentligen är jag väl inte nervös för det. Vi har faktiskt haft en räv i trädgården, men det är många år sedan och det var mer vintertid. Rådjur finns också i området, men de kan inte komma in i våran lilla trädgård. |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att det är en hare ...
|
|
||||
|
||||
![]()
Mysteriet tätnar...Blöta spår???
Måste vara en vilsekommen utter. Eller bäver... |
|
||||
|
||||
![]()
Kan vara ett blötdjur...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sköldpadda?
|
|
||||
|
||||
![]()
En sköldpadda? Så trevligt det skulle vara!
![]() Många intressanta förslag, men jag har inte sett djuret ännu. Kanske en räv... Men spåren på flisorna... det måste ha varit slem, de är där fortfarande trots lite regn och sol/torka. Bäver/utter... hmm, väldigt vilsekommen i så fall. Liknar mest rådjursbajs, men nej... Trodde någon visste strax de såg kulorna. Hare, ja kanske... Återkommer om jag blir klokare på mysteriet en dag. |
|
|||
|
|||
![]()
Grävling kanske.
/K |
|
|||
|
|||
![]()
Kan det vara en liten pingvin?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En skidåkare (som missat att det är sommar) och som var otroligt hård i magen!
![]() ![]() ![]() /Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har visat bilderna för en jägare idag. Han tror att det är en kanin, och att spåren inte har något med kaninen att göra.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att du frågade jägaren, Janne!
![]() Tror han har rätt (om det nu inte är Kerstin förstås ![]() Återkommer om jag får löst mysteriet en dag. |
![]() |
|
|