![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lyckades ådraga mig ett rejält skavsår redan under resan hit, så i väntan på att det ska läka har jag inte gjort några längre upptäcktsfärder. Men de kommer. ;-) Det mesta är sig likt i Pigadia, men vi ser även en hel del förändringar. Många små butiker har slagit igen och skyltarna med ATT HYRA sitter litet varstans.
![]() ![]() ![]() Allt är inte sorg och deppighet, dock. På den positiva sidan har vi t ex det lilla turisttåget, to trainaki mas som invånarna säger ![]() ![]() ![]() Tant Maritsa tar väl hand om oss och fyller vårt kylskåp med frukt och grönsaker, juiceflaskor och vatten. Kakor hittar vi på köksbordet alltsomoftast, och igår sa hon åt oss att hon har tvättdag idag, så vi skulle slänga ner vår smutsvätt i en plastkasse från balkongen, så tar hon hand om den också. Det är varmt och soligt, men det fläktar skönt från havet. Den enda nackdelen med det är att man inte känner när man har fått för mycket sol förrän det är litet för sent. ![]() ![]() Karin Senast redigerad av karinafp den 2013-07-02 klockan 10:05. |
|
|||
|
|||
![]()
Låter härligt Karin!
Tråkigt när mycket slår igen. Vi upplevde faktiskt det motsatta på Tinos i maj. Mycket nyöppnat och mycket putsande och fejande. Visst, några stängda affärer också, men en del av dem hade öppnat på andra, säkert billigare, platser i stället. MEN Detta var ju innan säsongen hade börjat, så det ska bli spännande att se hur det ser ut i september. Ha det skönt och hoppas skavsåret läker fint! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag märkte inte så mycket av alla avstängda platserna i början av juni, men det berodde nog på att jag var nästan inte i stan på kvällarna
![]() ![]() ![]() Det där tåget fattar jag inte riktig vad det skall vara bra för ![]() Hoppas skavsåret ger med sig fort ![]() Ha de bäst ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för rapporteringen Karin. Alltid kul att läsa lite om vårt kära Karpathos. Förvisso också lite vemodigt att det blivit motigare för näringsställena. Jag fick för mig att det tidigare i år hördes positivt om bokningsläget för Grekland hos charterbolagen. Och K har ju en hel del charter och tycks vara mindre beroende av inhemska besökare än vad en del andra öar är. Hoppas att det inte går alltför hårt åt stan.
Ha det fortsatt gott i Pigadia! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På Pelagos var det så gott som fullt varje kväll och på Sea Side fullt vid varje lunchtid
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst måste det vara sviter från förra året som gör att ställen har stängt igen. Eller? Jag märker ett enormt intresse för Karpathos i år. Nytt rekord faktiskt.
Krya på dig med skavsåret, och njut av Karpathos! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har "hittat", och bokat till Tilos, tack vare Kalimera...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skopelos tror jag också kan dra nytta av effekten.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det har inte varit fullt på Pelagos de kvällar vi har varit där.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är SÅ synd att det dyker upp All Inclusive här och där i grekiska ö-världen!
![]() ![]() ![]() Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Karin, jag tror att det är lite "mellansäsong" på Karpathos nu
![]() ![]() Italienarna och Fransmännen kommer i Augusti ![]() Vem är det som kör det där tåget ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jo, men jag brukar ju vara här den här tiden och har aldrig sett det så tomt. ![]() ![]() ![]() Karin som ska stappla uppför backen till närmsta pool nu när Fred äntligen har slutat jobba. Igår kväll fick han ett rush job precis när vi hade beställt middag, och eftersom Flisbos inte har wifi, fick han rusa iväg till närmsta ställe med internet och lämna mig ensam vid bordet. Det tog en timme innan han var tillbaka... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fråga du
![]() ![]() ![]() Ha de gott vid poolen ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, nej jag hann be kyparen vänta med maten.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Den här gamla schablonen om att medelhavsfolken har så väldigt sena kvälls-/nattvanor tycker jag på senare tid har förlorat sin riktighet. Visst äter man middag senare än vad vi gör i Norden, men så mycket rumlande efter midnatt tycker jag inte att man märker vare sig i Grekland, Spanien eller Italien om man inte är i de större städerna eller turistorterna. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grekiska club och diskotekliv börjar sent oftast kommer folk dit först vid tvåtiden på natten. Så var det även på Skopelos förra året. Det här är nöjen som jag själv har passerat bäst före datum för och som främst vänder sig till greker och inte bara till turister. Clublivet har säkert påverkats av krisen då grekerna har mycket mindre pengar att spendera på nöjen.
Eva |
![]() |
|
|