![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker att Karin med partner har fått många pekpinnar istället
för svar ! Dom ställer en fråga om vilken av städerna som har bästa stränder och var man kan flanera på kvällarna och äta gott! Kan man inte svara på frågan är det bättre att låta bli än att banka in sin egen uppfattning på någon annan (Gäller hela forumet) Båda städerna är helt fantastiska att flanera och kunna äta gott i. Rethymnon har en restaurang som heter Avli som är helt suverän! Visserligen kostar det mellan 50-100€ för två. Men vilken valuta man får för dom pengarna! -04 bodde vi i gamla stan på Rethymnon, och var så nöjda med det att vi tog en resa till Chania (gamla stan såklart) året därpå! Nöjer man sig med stränderna i dessa städer och tycker om flanera och äta gott, kan man inte bo bättre och mysigare än i gamla stan. Fast jag tyckte väldigt mycket om Rethymnon så tycker jag att Chania är snäppet bättre! Värsta huvudgatorna i hamnen i båda städerna är jobbiga med sin inkastare. Men det gör ingenting för det är mysigare, billigare och godare mat runt omkring! Förra året var jag även i erkänt vackra och legendomspunna Capri/Sorrento som var väldigt trevliga. Chania/Rethymnon påminner faktiskt väldigt mycket om Sorrento just i dom gamla stadsdelarna! |
|
|