![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag äter aldrig fisk i Kamari, jag litar inte på att fisken är färsk. Du kommer att se många Tavernor på strandpromenaden som lagt ut fisk på is men kolla noga hur den ser ut innan. Alltså: Glänsande skinn med klara färger. Klara ögon. Röda eller mörkröda, glänsande gälar (lyft på gälarna). Klart, genomskinligt, glänsande kött. Frisk lukt. Tavernor i Kamari som fått många bra recensioner av Skandinaver är Sea View som ligger på strandpromenaden och Taverna Sellada som ligger på en av sidovägarna upp mot byn. Jag har inga vänner som känner till någon av dessa två, har inte varit här själv så jag kan inte rekommendera dig dom.. Jag litar däremot på fisktavernan i Monolithos beach (tar ca. 7-10 min med bil från Kamari dit) som heter Skaramagas. Dom fiskar sin fisk själva och är en gammal och välrenommerad Taverna. Annan känd familjetaverna som är SUPERMYSIG är Gallini som ligger bakom flygplatsen, precis vid havet (man kör samma väg som till Monolithos men den ligger före det). Andra bra Tavernor att lita på är The Nets i Perivolos och Dimitris Taverna i Ammoudi (Oia´s hamn) Till "Stilla" och Vlichada: Bästa fisktaveran enligt mig och massor av Grekiska vönner är Psaraki som ligger på vägen OVANFÖR Vlichada hamnen! Förutom fisk har dom också en massa goda hemlagade rätter! Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
Jepp! Psaraki är också jättebra!
|
|
|||
|
|||
![]()
Lämnade fisktavernan i Monolithos i går kväll, mer än nöjda. Tavernan är genuint grekisk och serverar utsökta rätter av alla slag. Rekommenderas varmt! Ingår nu i vår interna grupp "Greklands bästa tavernor/restauranger".
Observera att det inte är restaurangen/tavernan närmast Hotel Memories. Nu blir det sill och potatis...... Anders |
|
|||
|
|||
![]()
AndersK, då var ni med all säkerhet på tavernan jag nämnde: Skaramagas. Den har funnits i massa år och alla som bor här äter där, forutom de få turister som hittar dit eller blir rekommenderade dit!
Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för restaurang tips i Vlychada allihop! Nu börjar det närma sig avresa och jag längtar sååå.
![]() |
![]() |
|
|