![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inte halva bohag med, mitt bohag är mycket större. Jag behöver 3 par olika löparskor med mig, 1 par till asfaltlöpning, 1 par till trailrunning samt 1 par till intervallträning. Kompressiongaiters, kompressiontights, löparskjortor, trailrunningryggsäck med vätskabehållare (jag måste ha vatten med på längre träningar, 2-3 timmars löpning), trailstavar osv... Detta är bara vad jag behöver för min träning. Sedan kommer andra kläder. Jag använder samma t-skjorta högst 2 kvällar, på 3 veckor går det åt ganska många skjortor. Dagtid använder jag inte skjorta, ligger på solsängen kl. 10-16. Sedan kommer till spikmatta, klarar mig inte utan den. Ligger på den varje dag samt står på den efter träning för att påskynda återhämtning efter träning. Återhämtningsdrickapulver har jag till 3 veckors behov, ca. 100 g per dag, det gör ca. 2 kg. Några saker köper jag på plats. En billig handduk till solsäng, den kastar jag bort när jag åker hem. Solkräm, tvål osv.. köper jag också på plats. Men alla har olika behov, jag lever på semester ungefär på samma sätt som jag gör när jag är hemma. Enda skilnad är att man äter dagens måltid (varm mat) på kvällen, inte tidigt eftermiddag (ca. kl. 13-14) som jag gör hemma. Njut alla på era resor oberoende vart ni reser eller vad ni gör på era resor. Det gör jag.
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ålands Tapsa, det var ett tufft träningsschema du har!
Kör du det varje dag hela semestern?? Min kropp behöver iallafall vila och återhämtning mellan träningspassen men för dig kanske det räcker att ligga på solstolen mellan kl. 10-16 varje dag då eller?... ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jag tränar mindre (1 gång per dag) på Greklands semester än vad jag gör hemma eller på vintern på Gran Canaria (där tränar jag 2 gånger per dag alla dagar) som jag har som en träningsläger. Brukar också delta i ngn. "carrera de montaña" där, Transgrancanaria 24 km senast 5 veckor sedan, 3:e i Veteranos 60 años. Hemma har jag en vilodag i veckan, tränar 2 gånger per dag lö, sö, må och ti. Vet ej din ålder men jag har hållit på med idrott sedan vintern 1959-60 då jag vann första skidtävling. Första cykeltävling 1960, har orienterat sedan 1965, sprungit flera marathon och nuförtiden satsar mera på skyrunning och ultrarunning.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag är periodare när det gäller träning, ibland kan uppehållen bli lite för långa... ![]() Ps. Ursäkta Malin för att ditt inlägg nu spårat ut och handlar just nu om träning ist. för Ryanair.... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=OYxVZSCDzPE Tjena! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Efter att ha kollat upp tider, transporter och andra kringarrangemang kan jag nu konstatera att det blir ungefär 2000 kronor dyrare för oss två personer att flyga Rygge-Chania med Ryanair istället för flygstol med Apollo från Landvetter (som ändå inte är speciellt billigt).
/kimmen |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Malin |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
/kimmen Senast redigerad av kimmen den 2013-04-14 klockan 15:30. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
En Sas-ansatt skriver om billigbilletter generelt og Ryanair spesielt i Dagbladet i dag:
"Ryanair har holdt på slik i flere år. De driver det man, i min verden, med rett kan kalle vestens slavedrift. Blir man syk, får man sparken. Får man barn, får man sparken. Man får betalt det man i Norge anser for å være på fattigdomsgrensen, selv om man bor i verdens beste land (les: dyreste), uttaler man seg i negative former får man sparken. Man kan ikke organisere seg. Ingen ivaretar dine rettigheter som arbeidstaker. Vil vi virkelig ha det sånn? Er iveren etter billige billetter verdt prisen?" For noen av dere er dette verd prisen, ser jeg, og det blir jo opp til hver enkelt. Men jeg lurer på, hva med sikkerheten? Hvis personalet er fullstendig utslitte fysisk og psykisk når de er på jobb, noe denne slavedriften godt kan føre til, og i tillegg er syke men ikke tør sykmelde seg, hvordan tror dere det vil stå til med sikkerheten, særlig om noe uventet skjer? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Va faen, låvat mej själv att inte snacka dynga om Ryan, (Fick på pälsen förra gången, i förra tråden om Ryan), men nu kan jag inte hålla käft längre.
Iaf, jag har den stora förmånen att veta exakt när jag kan boka, Förmodar att jag är kollega med nilam ![]() Jag har inte under dom senaste fem åren, hittat en enda resa som skulle bli billigare med Ryan. Då snackar vi London (4ggr), Madrid (3ggr), Aten (3ggr), Barcelona (2ggr), osv. Men då väljer jag oxå bort Ryan om det är 500 billigare pga att jag vet att det blir dyrare och obekvämare i längden. Herregud, Lufthansa/British vs Ryan; KO i första 24-7. Å andra sidan ser jag gärna att Ryan börjar flyga inrikes i Sverige, skulle gärna flyga billigare till ängelholm... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vad är sakligt i ett ett inlägg fr en SAS anställd ,om jag tyder Norskan rätt,som uttalar sig om ett konkurrerande bolag.Sedan försvarar jag inte Ryan Air .
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Italienske Cocca, som jobbet fra Rygge flyplass, hevder at arbeidsforholdene var preget av frykt, at kontrakten var blottet for sosiale rettigheter og at det var stort salgspress på hver flyging: Hun har nå gått til sak mot Ryanair for ulovlig innleie og usaklig oppsigelse, noe selskapet avviser som grunnløse anklager. - Det er åpenbart at et søksmål ikke vil føre fram, sier selskapets pressetalsmann Robin Kiely til NTB. Norsk Flygerforbund gikk onsdag ut med full støtte til de kabinansatte i Ryanair. - Norsk Flygerforbund har i lengre tid påpekt uholdbare ansettelsesforhold både i Ryanair og i andre lavkostselskaper. At tidligere kabinansatte nå står fram er både modig og nødvendig, sier leder Aleksander Wasland i Flygerforbundet i en pressemelding. (©NTB)" Og jeg lurer fremdeles på - dere som flyr med Ryanair, tror dere sikkerheten alltid er god nok når folk må jobbe under slike forhold? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Admirarla! Jag stöder din uppfattning till etthundra procent!
Arne Senast redigerad av Arne den 2013-04-15 klockan 16:51. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Det moraliska och etiska i att överhuvudtaget flyga är väl diskuterbart. Helt klart ett i-landproblem att välja vilket bolag man ska åka med.
Men varför hela tiden racka ner på Ryanair? Deras villkor verkar i alla fall vara offentliga, deras statistik när det gäller olycker inte värre än andra bolag. Få se nu. Vilka bolag har vi att välja bland för att resa till Grekland. - Ryanair - många som inte ens rest med dom rackar ner på dom. Norske statsministerm t.ex. Säkerheten är inte värre än för andra bolag i EU som har landningstillstånd. - Norwegian - som många tycker är ett "toppenbolag". Ok. Nu är det så att dom vill hyra in besättningar ifrån Thailand för att få ner kostnaderna..... Dom hyr redan in piloter ifrån Irland (vilka inte ens får prata om sina avtal) http://www.nordlys.no/nyheter/article6014696.ece Norwegian menar att piloterna valt själv. SAS - ett bolag som transporterar primater. I USA så finns INGA bolag som gör det, så där kan SAS ta marknadsandelar. Vet ni att om 10 år finns inga vilda chimpanser kvar. I USA är det fortfarande tillåtet att forska på chimpanser (det är det inte i Sverige). Men hur ska laboratorierna få tag på dom...??? Jo dom fångas i det vilda och transporteras av SAS. Pest eller kolera - bara att välja. Men att smutskasta bara Ryaniar känns lite för enkelt ![]() Dom som jobbar i dessa bolag har valt själv - det kan jag hålla med Norwegian om. Chimpanserna som flyger sin enkelresa, med SAS, har inte det valet. Uttryck gärna ert missnöje över detta (om ni tycker det är fel) på SAS FB sida. Just nu pågår en kampanj emot Vietnam airlines - men snart är det SAS tur att få världendens ögon på sig ![]() http://www.facebook.com/index.php#!/SAS?fref=ts http://www.facebook.com/VietnamAirli...ref=ts&fref=ts Deia ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kan tänka mej att ett och annat rederi kan tänkas att skeppa mot en smärre avgift?
Så länge det är statligt sanktionerat att utföra försök mot dessa stackare så ska du väl inte racka ner på de som transporterar? |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Tror inte att ett rederi kan hålla liv i dom så länge......
![]() Dessutom har ALLA rederier i EU sagt nej till dessa tranporter. Likaså Eurotunnel. Ringer det inte en liten klocka i ditt huvud när ALLA flygbolag i USA och Kanada sagt NEJ till dessa transporter ![]() Är det ok att "vårt" Skandinaviska flygbolag ställer upp? Deia ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Du menar seriöst att dessa djur inte transporteras när SAS säger nej, om dom gör det?
Har för mej att EU sagt nej till att märka hästkött som nöttkött. Du har alltid någon villig som mot betalning gör både det ena å det andra. Om en stat sanktionerar ett visst beteende, så är det väl det vi har att förhålla oss till? Blir betydligt enklare att förhålla mig om min regering förbjuder en viss sak. Jfr; röka på/kröka Skulle lätt tänka mej att röka på om det inte vore så in i h***etes förbjudet. Missförstå mej inte nu, men storebror förbjuder det strängt, och jag lixom litar på att det nog e ganska farligt... ![]() |
![]() |
|
|