Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-03, 01:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Säsonga: 2013 - Min tredje säs på Karpathos

...jag gillar på nåt vis Acropolis och deras rappa snubbar.
Alltid kul att slänga lite käft med dom när man passerar, och över tid har jag blivit lite bekant med en och annan av dom. Att nån av dom sen pratar lite svenska, är ju bara trevligt.
Det är väl den delen av Pigadia där konkurrensen om kunder är som hårdast, och fortsatt tycker jag Acropolis glada gutter leder ligan......
Vill man inte passera där, så går det ju att runda stället genom att gå ner till hamnvägen vid fontänen och sen upp trappan vid bankautomat-hörnet.
Mikke
Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 18:30
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Alltid kul att slänga lite käft med dom när man passerar, och över tid har jag blivit lite bekant med en och annan av dom. Att nån av dom sen pratar lite svenska, är ju bara trevligt.
Det är väl den delen av Pigadia där konkurrensen om kunder är som hårdast, och fortsatt tycker jag Acropolis glada gutter leder ligan......
Vill man inte passera där, så går det ju att runda stället genom att gå ner till hamnvägen vid fontänen och sen upp trappan vid bankautomat-hörnet.
Mikke
Eller så går det ju bra att säga: "Nej tack, jag är inte intresserad"... och stanna och prata en stund kan man alltid göra, medmänniskor emellan.

När du kommer ner, gå dit och gratta Argirios och hälsa från mig. Han och hans fru fick en liten dotter för någon månad sedan, en jättesöt liten flicka. Själv kommer jag ner den 27 juni och stannar en månad.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 20:48
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Yep, det ska jag visst göra,Karin...
Det är väl deras andra barn, har jag för mej....??
Mikke
Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 23:42
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Yep, det ska jag visst göra,Karin...
Det är väl deras andra barn, har jag för mej....??
Mikke
Jepp, de har en pojke också, Alfredo.

Karin

Senast redigerad av karinafp den 2013-03-03 klockan 23:52.
Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 08:53
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Citat:
Mikke
Helt enig med Mikke. Vi har vært endel ganger på Karpathos og da blir man jo etterhvert kjent med disse gutta. Av og til kan vi ha behov for å gå litt rundt dem, og det er fullt mulig. Selv er vi veldig populære i den aktuelle gaten, for vi går til El Grande. Grunnen til det er at det var Yannis og Stavros som i sin tid huket oss inn først - den gang det het Kafenion. Gutta på Acropolis prøver så godt det går hver gang vi går forbi, men det blir bare latter og moro av det. Innkastere er en del av Pigadia, men i forhold til mange andre steder er det ganske beskjedent, syns jeg. Såpass får vi vel tåle når vi besøker øya på en tid på året da det er mye turister.

Vennling hilsen
Pigadia
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54.