![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som tycker att det skulle kunna vara idé med att bo några nätter på Stavros beach och resten av veckan i t.ex. Nea Chora?
Har fått för mig att jag vill besöka Stavros och det känns lite för snabbt att bara åka dit och ta sig en titt. Vi reser den 19-26.5. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle inte ha gjort det. Stavros är en fin strand, men inte lika kul by. Tycker i alla fall jag. Det är nära dit så ni kan se stranden, och andra delar av Akrotirihalvön på en utflykt i stället.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för kommentaren, Janne. Tänkte närmast att det skulle kunna vara skönt med några slöa dagar vid havet. Har förstått att byn inte har så mycket att erbjuda och att den är lite längre bort, men det är inte viktigt.
Är det någon som har bott vid Stavros beach? Tyckte mig se några intressanta hotell på booking.com med rimliga priser. / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var på semester för flera år sedan öster om Chania, vi tog bussen många gånger till Stavros för att bada. Bussen gick ca 10.00 från busstation och sedan åkte vi tillbaka kl. 1600. Däremellan gick det ett par bussar. Bussen stannade vid Stavros stranden. Busstiderna har säkerligen förändrats men gick smidigt, kanske tog 45 minuter, minns inte riktigt.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kickie hade skickat några inspirerande bilder och vi avslutade då en längre resa där. Det var kul, fint och ensamt. Att ha stranden för sig själv, den lilla tavernan där för sig själv och åka in till byn och matmor Elini??? var fantastiskt. Jag tror att resan skall ses som en helhet och vår upplevelse efter en fantastisk tur med berg, städer och många kul överraskningar fick ett perfekt avslut på Akrotirihalvön och Stavros. Åk dit men kombinera med annat. Vi bodde på Catherine Suites och hade det jättebra. Det fanns ett litet problem, det blev för många bjud Raki, men vi tog det som det var.... Paul |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kul att höra att ni trivdes. Tack för kommentarerna Paul! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Må vara att säsongen och jobbet dragit igång, men jag ska nog lyckas klämma in en stund med raki och sällskap. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men jag hoppas verkligen att vi ska hinna med ett besök på Stavros beach i alla fall. Raki låter ju alltid bra! ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() //Åmålsligan ![]() |
![]() |
|
|