Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-20, 16:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Georgiopolis, är det rätt för oss?

Citat:
Ursprungligen postat av Ostninja Visa inlägg
Vi valde nog Kreta för fokusera på något, annars skulle vi sitta flera veckor och bara leta...
Fick även känslan av att det exempelvis var mindre festande och uteliv på Kreta jämfört med Rhodos, så var väl därför vi fokusera in oss på Kreta
Festandet på Rhodos vet jag inget om har aldrig varit där. Efetrsom ni verkar ha bestämt er för charter och Apollo så har ni ju flera alternativ. Skopelos är ett av dom. Här finns många bra tavernor, många fina stränder och ett vanligt grekiskt vardagsliv där turismen inte alls känns särskilt påträngande. Billigt upplevde jag också att det var och naturen är storslagen. Gym brukar ju finnas i alla grekiska städer så jag kan inte tänka mig att Skopelos stad är något undantag.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 18:03
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Hej!
Geo är inte alls chartrigt utan en mysig liten by, och som någon skrev, finns inte en enda inkastare i hela byn. Här är man grekerna nära i vardagen!!! Nåt gym finns inte om det inte har öppnat nåt nu!?

Jogga går bra, det går springa hur långt som helst om man vill.

Som Geo-fantast jag är så......stin kardia mou!

Joppan
Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 20:13
Ostninja Ostninja är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Festandet på Rhodos vet jag inget om har aldrig varit där. Efetrsom ni verkar ha bestämt er för charter och Apollo så har ni ju flera alternativ. Skopelos är ett av dom. Här finns många bra tavernor, många fina stränder och ett vanligt grekiskt vardagsliv där turismen inte alls känns särskilt påträngande. Billigt upplevde jag också att det var och naturen är storslagen. Gym brukar ju finnas i alla grekiska städer så jag kan inte tänka mig att Skopelos stad är något undantag.

Eva
Kollade upp Skopelos faktiskt! Fantastiskt bra priser på hotell och riktigt lugnt och fint
Verkar som att mat, öl osv är lite dyrare där än på andra platser, fast man vet ju inte vad man ska lita på ibland
Verkar tyvärr vara en plats där det inte finns någon riktig strand i närheten, och det känns som att man bor mitt inne i "city" och inte en mysig by, men kan ha fel =)

Senast redigerad av Ostninja den 2013-02-20 klockan 20:19.
Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 08:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Enligt min uppfattning var maten billig på Skoplos. Var har du fått dina siffror ifrån? Charterarrangörerna brukar höfta ganska ordentligt eller så äter de inte på vanliga grekiska tavernor utan på lite finare ställen.

Min son hade varit på Kos månaden innan vi åkte till Skopelos och han tyckte att priserna generellt var lägre än på flera platser på Kos.

Skopelos stad är otroligt mysig och någon direkt citykänsla fick jag aldrig. Däremot måste ni åka iväg till stränderna men Stafilosstranden ligger bara 4 km bort och dit går det lokalbussar som trafikerar hela kustvägen regelbundet.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2013-02-21 klockan 08:48. Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 09:00

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Enligt min uppfattning var maten billig på Skoplos. Var har du fått dina siffror ifrån? Charterarrangörerna brukar höfta ganska ordentligt eller så äter de inte på vanliga grekiska tavernor utan på lite finare ställen.

Min son hade varit på Kos månaden innan vi åkte till Skopelos och han tyckte att priserna generellt var lägre än på flera platser på Kos.

Skopelos stad är otroligt mysig och någon direkt citykänsla fick jag aldrig. Däremot måste ni åka iväg till stränderna men Stafilosstranden ligger bara 4 km bort och dit går det lokalbussar som trafikerar hela kustvägen regelbundet.

Eva
Tack för ditt otroligt trevliga inlägg, Skopelos faller oss mer och mer i smaken.
Enda som tar emot lite är stränder och bad, men det ser ut som att det går "mindre" stränder längs vattnet utanför hotellet.
Där borde man väl kunna ta sig ett dopp och sola, bryr oss inte så mycket om större vida stränder
Vi har hittat ett lägenhetshotell som passar oss perfekt jättebilligt, så det lutar åt det
Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 09:21
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Hej!
Gym finns i Skopelos stad. Vi ska tillbaka till Skopelos för tredje gången i sommar. Jag brukar gå till gymmet och träna när jag är där, enkelt men trevligt. Tar ca 10 minuter att gå dit från hamnen. Återkommer gärna med vad det heter om ni vill, kommer inte på namnet just nu men maken vet nog.
Skopelos är fantastiskt. Tar ca 1 Tim att gå till Stafilosstranden, det är en härlig promenad om man väljer den mindre vägen, förbi fina gårdar. Vi hyr cyklar när vi är där, väldigt kuperat men fantastiskt härligt.
Mvh Elisabeth
Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 09:44

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
Gym finns i Skopelos stad. Vi ska tillbaka till Skopelos för tredje gången i sommar. Jag brukar gå till gymmet och träna när jag är där, enkelt men trevligt. Tar ca 10 minuter att gå dit från hamnen. Återkommer gärna med vad det heter om ni vill, kommer inte på namnet just nu men maken vet nog.
Skopelos är fantastiskt. Tar ca 1 Tim att gå till Stafilosstranden, det är en härlig promenad om man väljer den mindre vägen, förbi fina gårdar. Vi hyr cyklar när vi är där, väldigt kuperat men fantastiskt härligt.
Mvh Elisabeth
Detta var nog bland den härligaste beskrivningen jag läst på länge!
Återkom gärna med vad gymmet heter Kostar det någon summa att träna där ex 3ggr under veckan?
Mvh
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.