![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
@Hasse: Retsina ingår i livsstilen! Själ när det gäller röda så tycker jag bäst om det som liknar Mavrodaphne mest. Lokalt hemkört med mycket smak. Gärna med lite russinkaraktär. Som ren matdryck föredrar jag vatten med bubblor och vinglaset vid sidan om. En smutt då och då...
//Ulf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är också väldigt förtjust i Retsina..mmmm...så gott!
Annars dricker jag gärna ett glas rött..men jag är ingen vinkännare så jag vet inte vilken sort man ska välja i Grekland?..... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mavrodaphne är god...finns vad jag förstår i olika typer..den jag druckit är söt nästan som portvin ungefär.gott till vissa desserter o ostar..eller som det är.Och joo...livsstil är det man väljer då man fastnar i det grekiska...mat,dryck...bara njuta...Hoppas hitta någon form av rundresa med mat,dryck,matlagning,kultur osv.det verkar inte finnas...men frågar man nog många kommer oftast ett bra svar till sist.
Hasse |
|
||||
|
||||
![]()
Uffe..då du säger russintoner så..jag smakade deras"ökända"egentillverkade sprit(som då den är bra gjord har russinton),smaksatt med ljunghonung.God likör :-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Ojj, det var nytt liv i en död tråd, kul!
![]() Jag som Hispanofil (lr va nu motsvarigheten till Spaniens Frankofili nu kan heta), mår allmänt dåligt i vintarmen när jag befinner mig i Grekland. Ska man ha ett anständigt vin i Hellas så öppnas plånboken på vid gavel. Iaf på dom små öarna. Nä, jag håller mej till petflakorna och gör "tinto de verano" (en populär syssla i Spanien). Iskall rödvin med sevenup eller fanta. Jag menar, ligger inte Grekland och Spanien på samma breddgrad? Vad är problemet? Knalla in på Carrefour och plocka med sig veckans erbjudande; 5 Rioja för 9,99€ ![]() |
![]() |
|
|