Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-23, 14:08
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011
Standard Lekrum på hotel i Naxos, någon som vet vilket?

Bodde på Spiros i somras och denna sommaren ska barnbarnet på två år följa med. Gick förbi detta hotel flera gånger när vi skulle till stan. Hade vart kanon om någon visste vilket hotel det är. Fick för mej att det är Jason eller blue sky, men är ant ute och seglar
Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 11:31
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lekrum på hotel i Naxos, någon som vet vilket?

Det var åtminstone inte på Jason, där bodde vi i somras. Jag såg också ett lekrum nånstans, har för mej att man tittade ner i det då man gick förbi men kan inte minnas vilket hotell det var.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 20:26

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Det var åtminstone inte på Jason, där bodde vi i somras. Jag såg också ett lekrum nånstans, har för mej att man tittade ner i det då man gick förbi men kan inte minnas vilket hotell det var.

Mvh Janérik
Okej då kan jag utesluta det hotellet. Precis, man tittade ner, låg lixom under gatunivå. Har oxå för mej att Apollo har det hotellet... Får forska vidare. Tack för svar:-)
Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 20:28

Undra varför jag citerade.....? Bara du som svarat ju
Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 20:41
Janériks avatar

Tittade lite på Blue Sky på Apollos hemsida och det känns som att det kan vara i de fönster som är nere mot gatan där, lite konstigt bara att det inte nämns varken på deras hemsida eller på Apollos hemsida för det borde ju vara nånting att dra barnfamiljer med. Jag kan inte heller komma på att det var nån annanstans jag såg lekrummet. Släpp iväg ett mail till hotellet och fråga så får du säkert svar på din undran.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 21:22
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Hej, den här restarangen är barnvänlig och har en liten lekplats utomhus. Vi har varit där fler gånger. den ligger vid St. Georgestranden
http://www.sottovento.gr

/Göran

PS - hemsidan verkar halvdöd, finns även info på facebook om du har det
http://www.facebook.com/media/set/?s...36148219787369

Senast redigerad av Göran den 2012-12-25 klockan 21:28.
Svara med citat
Gammal 2012-12-26, 18:39
Janériks avatar

Den restaurangen verkade nästan stängd förra sommaren då vi var på Naxos, då var vi väl ändå där i juli. Vi har aldrig testat den tidigare heller men de har mycket riktigt en lekplats på området.
För övrigt så finns ju också en kommunal lekpark mellan Agios Georgios Beach och Seafront också, ungefär mittemot det som tidigare kallades posttorget, den brukar vi använda vid något tillfälle, sedan finns också en kommunal lekplats då man följer gatan som är enkelriktad ner mot seafront (alltså då mangår mot trafiken), gå ända upp på backen så är lekplatsen i en liten skogsdunge på höger sida. Det finns också några leksaksbutiker längs denna gata.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-12-26, 20:29
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Den restaurangen verkade nästan stängd förra sommaren då vi var på Naxos, då var vi väl ändå där i juli. Vi har aldrig testat den tidigare heller men de har mycket riktigt en lekplats på området.

Mvh Janérik
Det stämmer nog att den ser lite öde ut, vi har varit på naxos två år i rad och besökt dem. I slutet på juli i år var det öppet, de har också solstolar på stranden framför restaurangen - nackdelen att vägen går mellan strand och restaurang.

Kan väl tillägga att det är en lite märklig anläggning med sängar a la arabisk stil, men personalen är trevlig och maten bra enligt vårt tycke.

/Göran
Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 00:18

Intressant. Tack för tips. Ja det blir nog att skicka iväg ett sms. Tyvärr tycker dottern att resan dit är lite lång med båttur och en tvååring, men jag ska nog få henne på andra tankar Sen vet jag inte om en pool hägrar mer än ett lekrum... Men, vi får väl se
Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 19:48
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Astir of Naxos har lekerom på hotellet..har også baby-sitting, men antar det er i den øvre prisklassen.
Galaxy Hotel har lekeplass for barn ute..
Bortsett fra det synes jeg hotel Astir ligger perfekt til for de med små barn, rett på bystranda, kjekt med barn som må opp og sove en lur
Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 01:12

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Astir of Naxos har lekerom på hotellet..har også baby-sitting, men antar det er i den øvre prisklassen.
Galaxy Hotel har lekeplass for barn ute..
Bortsett fra det synes jeg hotel Astir ligger perfekt til for de med små barn, rett på bystranda, kjekt med barn som må opp og sove en lur
Tittade på båda hotellen, dom verkar jättefina båda två. Någon babysitting behövs inte, det är därför jag (mormor) är med

Men en tupplur mitt på dagen i den värmen lär nog behövas. Tack för tips
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.